Karty graficzne

Testy: Prey

Gra bazuje na zmodyfikowanym silniku Quake 4 (DoomIII), ale jest dobrze zoptymalizowana. Sama fabuła bardzo ciekawa, z nietuzinkowymi rozwiązaniami "chodzenia" po suficie i ścianach - możliwość zmiany punktu grawitacji na niektórych mapach, czy też "wychodzenie" z ciała w postaci ducha własnej osoby. Pewna monotonia, jaką niektórzy określali kampanie single player w Quake, czy Doomie w tej grze, zdecydowanie, nie ma racji bytu.

Samych testów dokonywaliśmy dedykowanym narzędziem od HardwareOC. Dzięki temu macie możliwość porównania wydajności waszej karty/platformy w tych samych warunkach.

Ustawienia:

  • HardwareOC Prey Benchmark wersja 1.2
  • HWzone demo
  • jakość: Highest Level
  • Filtrowanie anizotropowe 0x / x8
  • "run demo 2 times"

HD2600XT wypada tym razem lepiej aniżeli w Quake4. Karta jest tu wydajniejsza od GF8600GT, ustępując tylko wersji podkręconej przez Palita. HD2600PRO kilka klatek za GF7600GT. HD2400XT również dosyć przyzwoicie - na poziomie GF8500 GT. Wersja PRO bardzo słabo.


Po zmniejszeniu rozdzielczości 8500GT wyprzedza 2400XT. Różnica ta pogłębia się po włączeniu antyaliasingu. HD2400PRO słabiej od 8400GS, ale nawet dla niego nie jest równorzędnym konkurentem. Znacznie lepiej za to od 7300GS - totalnego "outsidera" tych testów.

Włączenie wygładzania krawędzi skutkuje tym co zwykle na nowych produktach HD - większym spadkiem procentowym wydajności w stosunku do kart nvidii. W przypadku kart HD2600 nie jest to jeszcze bardzo dokuczliwe, ale już na serii 2400 lepiej będzie z tego trybu po prostu nie korzystać.