Oprogramowanie

Blender 3.0 już jest - twórz szybciej i wygodniej

przeczytasz w 1 min.

Blender 3.0 oficjalnie ujrzał światło dzienne. Zawiera nowości, które docenią cyfrowi artyści: od animatorów, po twórców gier wideo.

Co przynosi Blender 3.0? Nowości jest sporo

Blender 3.0 to między innymi ulepszony, nawet 3 razy bardziej wydajny silnik renderujący Cycles X oraz przeprojektowane narzędzia wykorzystujące GPU, które renderowanie scen świata rzeczywistego przyspieszyć mogą nawet… ośmiokrotnie. To też kompresja Zstandard i inne nowinki zapewniające znacznie szybsze ładowanie plików. Nowy Blender obsługuje między innymi technologie Nvidia CUDA, Nvidia OptiX i AMD HIP (choć tę ostatnią na razie wyłącznie w systemie Windows). 

Blender screen

W najnowszej wersji programu autorzy zdecydowali się także na wizualne odświeżenie interfejsu. Zamiast wymyślać koło na nowo przywrócili panele z najlepszych czasów. Aby złagodzić wygląd aplikacji tu i tam zastosowali zaokrąglenia i bardziej nasycone kolory. Efektem jest również zwiększenie przejrzystości i czytelności. Do tego doszła jeszcze wygodna przeglądarka elementów graficznych. Oczywiście to wszystko to zaledwie początek – obejrzyj podsumowanie w formie wideo… 

Zobacz prezentację funkcji Blender 3.0:

Jest już Blender 3.0 – pobierz na swój komputer

Bledner 3.0 jest już dostępny na komputery z systemami Windows, macOS i Linux. Możesz go pobrać z oficjalnej strony programu

Źródło: Bledner, OMG! Ubuntu!, informacja własna

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    PeetBoss
    6
    Sporo zmian. Ogólnie wiele razy podchodziłem do nauczenia się blender-a, chociaż w szkole pracowaliśmy na Cinema 4D, i tak szczerze mówiąc to nie wiem czy to kwestia nauczania czy jednak faktycznie ale na Cinema lepiej mi się pracowało, chociaż obstawiam że to przez mnogość funkcji do wyuczenia się w Blenderze jest trudniej go opanować. Jednak jako pasjonat grafiki komputerowej (bardziej raster i wektor - Affinity), to nie raz próbuję podejść do niego kolejny raz i od dawna nadal mam go zainstalowanego i się aktualizuje (na STEAM). Podoba mi się jego lekkość (nie zajmuje miejsca, interface elastyczny, i przede wszystkim DARMOWY). Są owszem kursy, ale czy rzeczywiście nie dało by się wydać blender-a z oprawą graficzną (możliwość przełączenia się) z POCZĄTKUJĄCY "Beginner" na ZAAWANSOWANY "Advanced".
    Powiem szczerze bo troszkę to ponoć szumu narobiło wśród "blenderowców" (ponoć jedni oburzeni inni zachwalają) pomysł tego gościa:
    https://www.youtube.com/watch?v=UWacQrEcMHk

    Wiem że już dość sporo się zmieniło od wydania tego filmiku, ale nadal jest tego wszystkiego mnóstwo. Może kiedyś ktoś wyda coś bardziej intuicyjnego, ale i tak się cieszę że nad programem nadal pracują, i coraz częściej w ogłoszeniach pracy dla grafików (z nastawieniem dla branż w kierunku 3D) firmy pracują na blednerze to dużo świadczy.

    Pozdrawiam i życzę wszystkim owocnych prac w programie, oraz Wesołych Świąt.
    • avatar
      nevermind
      1
      Blender mocno się rozwija ale to dzięki bardzo dużej ilości grantów jakie dostał od bardzo dużej liczby różnych firm w ostatnim czasie i powoli zaczyna się stawać standardem przynajmniej w game dev. Mają duży plus za zmianę interfejsu chyba od wersji 2.8.
      • avatar
        Aquaform
        0
        Tylko nie potrafi importować plików DWG.
        • avatar
          Peziak
          0
          Świetna aplikacja, a Cycles X wymiata.