Gry

Na konsolach jest bardzo źle, ale na PC większego hitu niż Cyberpunk 2077 nie było

przeczytasz w 2 min.

Blizzard pochwalił się rekordem sprzedaży World of Warcraft: Shadowlands. Radość nie trwała jednak długo, bo po kilku dniach został on utracony na rzecz CD Projekt oraz Cyberpunk 2077.

World of Warcraft: Shadowlands, przez chwilę, najszybciej sprzedającą się grą na PC

W listopadzie zadebiutował World of Warcraft: Shadowlands, ósmy już dodatek do gry, która nie wymaga bliższego przedstawiania. Szybko okazało się, że zostanie on zapisany na konto sukcesów studia Blizzard. Jak bowiem podano w oficjalnym komunikacie, już w dniu premiery sprzedało się ponad 3,7 miliona egzemplarzy. To świetny wynik, bo dawał World of Warcraft: Shadowlands tytuł najszybciej sprzedającej się gry na PC w historii.

„Wejście w ten zupełnie nowy wymiar uniwersum Warcraft wraz z milionami graczy na całym świecie było dla nas ogromnym przeżyciem. Co najmniej równie satysfakcjonująca była dla nas świadomość, że graczom podobają się nowe funkcje i zawartość dodatku Shadowlands – bez względu na to, czy właśnie stawiają oni swoje pierwsze kroki w WoW i trafili na Wyspę Wygnańców (Exile's Reach), czy są weteranami serii i odkrywają nowe możliwości swoich bohaterów po wstąpieniu do jednego z paktów. A dopiero się rozkręcamy.” - J. Allen Brack, prezes Blizzard Entertainment

Teraz zaszczytne miano dzierży Cyberpunk 2077

Wcześniej rekord należał do Diablo III (ponad 3,5 miliona egzemplarzy w dniu premiery), a więc również do produkcji studia Blizzard. Obecnie miano najszybciej sprzedającej się gry na PC w historii może pochwalić się jednak Cyberpunk 2077. I wspomniany wyżej wynik przebito znacznie, bo można mówić tutaj o około 4,7 mln egzemplarzy. To 59% z 8 mln, o których powiedziano już wcześniej uwzględniając wszystkie platformy docelowe.

„Sprzedaliśmy rekordową liczbę kopii PC - to najlepiej sprzedająca się gra PC w historii - chociaż gra jest wieloplatformowa, to sama część PC już pobiła rekord. Mam nadzieje, że przyjdą kolejne.” - Adam Kiciński, prezes CD Projekt

Niestety, trudno twierdzić, że CD Projekt i CD Projekt RED mają obecnie same powody do radości. Zmartwień im nie brakuje. Głównie z racji faktu, iż wersja PC została przyjęta ciepło (chociaż idealna z pewnością nie jest), ale w przypadku wersji na konsole można mówić o kompromitującej wręcz jakości rozgrywki. Twórcy wydali nawet stosowne oświadczenie z przeprosinami, ale dla wielu graczy nie ma to większego znaczenia, są mocno rozczarowani. Gra będzie łatana kolejnymi poprawkami, które mają przybliżyć wersje na Xbox One i PlayStation 4 do tych z PC czy nowych konsol. Oczywiście o identycznej jakości nie może być mowy, ale przydałoby się chociaż minimum przyzwoitości.

Źródło: Cyberpunk 2077

Warto zobaczyć również:

Komentarze

47
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    bIebIebleble
    15
    Gra była projektowana pod PC z wyższej półki – a nie pod będące już od niespełna dekady na rynku konsole do gier, które nawet w dniu swojej premiery nie imponowały wydajnością.

    Tak wygląda CyberPunk 2077 na PC.

    https://youtu.be/hKfo__zgjto
    • avatar
      gofish
      15
      Bije wszelkie rekordy: sprzedaży, rozgłosu, błędów, liczby zadowolonych graczy PC i niezadowolonych graczy konsol. Można by tak długo wymieniać...
      • avatar
        Lukasxxz
        14
        CDP wskoczyło do pierwszej ligi gier AAA. Czyli wydaje wersje beta na premierę a potem je łata przez rok ^^
        • avatar
          BogyOne
          4
          A ja ciągle czekam na list z przeprosinami od LucasArts, że X-Wing był pokazem slajdów na moim 286.
          Jak to mówią, ludziom się od dobrobytu w d...ch poprzewracało. Bidulki.
          • avatar
            raffal81
            3
            Jakbym miał PS4 zamiast PS5 to bym był wściekły. Gra mi się naprawdę świetnie, wiadomo pełno błędów w samej grze ale to już na każdej platformie. Na 27h grania 5x mi wywaliło grę, ale to da się przeżyć, 30 sekund i jesteśmy znowu w grze. Nie jest to idealna gra, nie tylko od samej technicznej strony, ale mi się nawet podoba ;]
            • avatar
              piotreeeek
              2
              Co mnie obchodzi wersja na podstawowe konsole. Oni zawsze mieli tam grafike dwie generacje za tym co jest na PC. I tak powinni sie cieszyć że Redzi rzucili im jakieś okruszki z pańskiego pecetowego stołu i wydali wersje na takie pudełko od butów jak PS4.
              • avatar
                franiux
                1
                Na XSX chodzi bardzo dobrze, graficznie też wygląda pięknie (wyłączyć ulepszacze obrazu w opcjach gry) . Błędy są bo są, ale nie jakieś wielkie.
                Problem jest na bazowych XONE i ps4.
                • avatar
                  adamgr
                  0
                  Mieli sobie darować wersję na stare konsole.
                  Na siłę robienie gry na sprzęt sprzed dekady tak się kończy.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    ja wcinając popcorn czekam na jęczenie innych na bugi, poczekam aż poprawią ;)

                    a tak na serio, tym razem Redzi nie zdecydowali się na downgrade. także niezwykle cierpliwie czekali na wydanie nowych konsol, ale M$ i So(r)y zaczęły odwlekać premierę. Jak już wydali, to okazało się że konsole są nieosiągalne.

                    Błąd Redów polega na tym, że na ostatnią (PS4 Pro / XO) edycję konsol, przy zakupie nie ma ostrzeżenia że gra nie będzie komfortowa, i kupujący to akceptuje, aż do pojawienia się downgrade.

                    Także Redzi popełnili drugi błąd, nie zrobili sobie narzędzi, które na podstawie jednych źródeł (soft i dane) nie potrafi zrobić kompilatu pełnego oraz oszczędnościowego dla słabszego sprzętu. Gra nie wyglądałaby co prawca zbyt pięknie, ale byłaby w pełni grywalna. Na nośniku czy do pobrania powinny być swobodnie obydwie wersje. Użytkownik powinien mieć wybór na co się zdecyduje, i w dowolnym momencie powinien mieć możliwość zmiany bez zbędnych opłat.

                    No cóż. w tym developerskim szaleństwie o tym wszystkim zapomnieli, lub nie było na to po prostu czasu. Teraz sobie będą poprawiać.
                    • avatar
                      Sander Cohen
                      -1
                      Wiecie co? Takie pitolenie za przeproszeniem. A jak ma ta gra chodzic na ortginalnym Xbox One lub na Xbox One S? Przeciez to bylo wiadomo od poczatku ze bedzie lipa, albo grafika w 480p/low zeby bylo plynnie. To już podstawowa PS4 lepiej daje rade bo mimo pgrabiczonych detali to przynajmniej zazwyczaj jest powyżej 25fps. Blad CDP ze nie zaznaczyli nigdzie ze minimum PS4 Pro i Xbox One X "recommended for optimal experience".
                      Ale nie oszukujmy sie ze to gra do grania na XSX, XSS (tak XSS daje stabilnie rade w 30fps i min. 1080p) oraz PS5. I oczywiscie na PC. Tylko czy na PC beda sie na nia nastawiac ludzie z GeForce GTX580 z 2011 roku i core i3 pierwszej generacji? Serio? Chociaz na PC ludzie wzieli sobie do glow ze potrzebny bedzie upgrade sprzetu i dlatego jest dyzo głosów przychylnych. A jesli nie dziala za dobrze teraz to moze CDP wezmie sie w garsc i podciągnie troche wydajnosc na starych konsolach i bedzie akceptowanie. Trudno. Takie zycie. To nie FIFA gdzie roznic w grafice nie uswiadczysz.
                      • avatar
                        Ezowow
                        -2
                        Hype robiony od kilku lat przełożył się na sprzedaż. Szkoda tylko, że zapowiedzi twórców nijak mają się do tego co rzeczywiście oferuje gra. Wiadomo krytykować łatwo, ale jeżeli ktoś celowo oszukuje swoich klientów by maksymalizować swoje zyski to nie ma miejsca na taryfę ulgową. Teksty o tym, że działa to "zaskakująco dobrze", o przesunięciach by doszlifować tytuł - ludzie jak to beta wersja jest. UOKiK powinien wziąć się im za dupę i nałożyć kilkaset milionów kary - by był to przykład dla innych. Wystarczyło opóźnić premierę konsolową o 3 miesiące - bo w takim czasie zapewne uda się to trochę połatać. Na koniec nie kupiłem tej gry, widziałem jak "działa" u znajomego na ps4 slim, mam xsx ale poczekam z rok aż załatają.
                        • avatar
                          Paciorkowiec
                          -3
                          No i pamiętajmy że kupując grę polskich twórców w wersji PUDEŁKOWEJ wspieramy nie tylko ich ale także polską gospodarkę i wszystkie osoby które dzięki temu dostały miejsce pracy / zlecenie. Także pudełko all the way i bez pobierania digitali. Patriotyzm to nie polityka, konsumujmy swoje ;)
                          • avatar
                            xxx.514
                            -3
                            "Gra będzie łatana kolejnymi poprawkami, które mają przybliżyć wersje na Xbox One i PlayStation 4 do tych z PC" HAHAHAHA już to widzę xD Prędzej skopią jakość z PCtów, żeby konsoletowy plebs przestał płakać
                            • avatar
                              piomiq
                              0
                              Autorze. Znaczy bardzo źle jest na starych konsolach typu PS4 czy nowych typu PS5?
                              Chyba tylko na tych starszych, bo w artykule dowiadujemy się że:
                              "Gra będzie łatana kolejnymi poprawkami, które mają przybliżyć wersje na Xbox One i PlayStation 4 do tych z PC czy nowych konsol."
                              • avatar
                                Marucins
                                0
                                Nie, ale planuję zakup (aby sprecyzować) jak większość baboli, które wylewają się na ekranie zostanie załatana.