Internet

Facebook kupił GIPHY. Po co wydał tak duże pieniądze i co to oznacza dla nas?

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
5 komentarzy Dyskutuj z nami

Facebook kupił GIPHY – usługę, dzięki której nasze codzienne rozmowy przez Internet są bardziej emocjonalne, ale też bardziej zabawne. Dlaczego zdecydował się na to przejęcie i co się zmieni w jego wyniku?

Po co Facebook kupił GIPHY za 400 mln dolarów?

Facebook wydał aż 400 milionów dolarów na GIPHY. Na usługę, ułatwiającą odnajdywanie gifów i naklejek do wyrażania siebie i swoich emocji podczas rozmów w sieci. Jakie miał powody, by ją kupić?

Katalog GIPHY już przed zakupem był dostępny w poszczególnych serwisach Facebooka – nie tylko na samym portalu, ale też choćby na Messengerze czy Instragramie mogliśmy wyrażać swoje opinie i emocje za pomocą gifów i animowanych naklejek. Zresztą aż 50 proc. ruchu GIPHY zbiera właśnie z aplikacji giganta na „F”

GIPHY

Co więc daje Facebookowi ten zakup? Teraz GIPHY dołączy do zespołu rozwijającego Instagrama, aby pogłębić integrację. W oficjalnej notce czytamy, że umożliwi to użytkownikom łatwe odnajdywanie gifów na potrzeby opowiadania historii (Stories) oraz wyrażania uczuć we wiadomościach bezpośrednich (Direct).

Co się zmieni po przejęciu GIPHY przez Facebooka?

O planach głębszej integracji z facebookowymi aplikacjami już napisaliśmy. A co się zmieni dla użytkowników usług spoza tej grupy? Na szczęście nic. Firma dowodzona przez Marka Zuckerberga zapewnia, że GIPHY pozostanie niezależne i użytkownicy będą mieli niezmieniony dostęp do gifów i naklejek, a programiści i partnerzy – do API. 

Równocześnie Facebook zamierza inwestować, aby GIPHY mogło się prężnie rozwijać i oferować coraz więcej. – „Wiemy, że połączenie kreatywności i talentu tego zespołu z naszymi możliwościami tylko przyspieszy zmiany w sposobie, w jaki ludzie wykorzystują komunikację wizualną do łączenia się ze sobą” – czytamy we wpisie na Facebooku. 

Ciekawostką może być jednak to, że GIPHY – jako największa tego typu usługa na świecie – jest wykorzystywana także przez konkurentów Facebooka. Czas pokaże, jak na przykład Twitter zareaguje na to przejęcie. 

Źródło: Facebook, MSPowerUser, Axios, The Verge

Czytaj dalej o Facebooku: 

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Emisariusz_
    to oznacza więcej tęczowych gifów
  • avatar
    develoop
    O boże, kolejną aplikację muszę usunąć z telefonu... facebook to największy Rak jaki mógł powstać...
  • avatar
    Konto usunięte
    To oznacza, że koniec z "niepoprawnymi" gifami, teraz będą tylko gify lgbrtvunix
  • avatar
    Konto usunięte
    Jeżeli będą gify przedstawiające żydków z długim nosami to obiecuję wrócić do facebooka!