Ciekawostki

Mark Zuckerberg i jego narzędzie do zarabiania w metaverse

przeczytasz w 1 min.

Meta testuje nowe funkcje, aby umożliwić twórcom zarabianie pieniędzy w Horizon Worlds, społecznościowej platformie metaverse dla zestawów słuchawkowych Quest VR. Garstka twórców Horizon będzie mogła sprzedawać wirtualne przedmioty i efekty w stworzonych przez siebie światach.

Metaverse otwiera nowe możliwości dla twórców oraz firm, dzięki czemu mogą oni realizować swoje pasje i znaleźć nowe źródła utrzymania. Meta, właściciel platformy społecznościowej Horizon Worlds chce im zapewnić większą swobodę w znalezieniu odpowiedniego dla siebie modelu biznesowego. O tym, jakie będą możliwości zarabiania w metaverse, opowiedział Mark Zuckerberg na spotkaniu z twórcami.

Rozpoczęto testy z twórcami

Firma rozpoczęła testy kilku nowych narzędzi z wybranymi twórcami. Mogą oni sprzedawać wirtualne przedmioty oraz doświadczenia wewnątrz aplikacji, zaprojektowane w specjalnej zakładce w trybie tworzenia.

Chociaż uruchamiamy to dzisiaj jako test z kilkoma twórcami, aby poznać ich opinie, tego typu narzędzia są krokiem w kierunku naszej długoterminowej wizji metaverse, w którym twórcy mogą zarabiać na życie, a ludzie mogą kupować cyfrowe towary, usługi, i doświadczenia.

Oprócz wprowadzenia zakupów, Meta testuje też program bonusowy Horizon Worlds Creator dla uczestników ze Stanów Zjednoczonych. Premie wypłacane są wówczas twórcom za ich postępy w realizacji celu. Na razie będą nagradzani za tworzenie światów, które przyciągają największą uwagę. Aby kwalifikować się do zarabiania, twórcy muszą przestrzegać wszystkich zasad dotyczących Horizon Worlds.

Według portalu The Verge, Horizon Worlds trafiło do 300 000 użytkowników VR miesięcznie, w ciągu pierwszych kilku miesięcy dostępności, stworzono ponadto 10 000 światów.

Co więcej, Meta planuje wypuścić Horizon Worlds na telefony komórkowe jeszcze w tym roku oraz prowadzi „wczesne dyskusje” na temat pojawienia się aplikacji na konsolach.

Źródło: about.fb, theverge

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Elektromonter
    7
    Czy tylko ja mam wrażenie ze te gry metaverse są graficznie gdzieś po koniec lat 90 tych?
    Niby mamy ogromna moc obliczeniowa generowana przez współczesne komputery ale widać ze to wciąż za mało aby można było bardziej zaszaleć z grafika w takich grach.
    • avatar
      paankracyk
      2
      Abstrachując od grafiki o której wspomina Elektomonter (a jest powód dla którego tytuły VR tak wyglądają) - nie widzę możliwości dobrej recepcji metaverse przy obecnej iteracji sprzętu. Mam oculus quest 2 - urządzenie jest fajne, ale tylko do krótkiej kilkunastominutowej / półgodzinnej zabawy. Później zaczyna się już robić nieprzyjemnie - sam headset swoje waży, żeby przylegał dobrze do głowy paski na głowie powinny być dość mocno ściśnięte, szczelnie otulona okolica oczu zaczyna się nieprzyjemnie nagrzewać, paski cisnąć, do tego przy niektórych czynnościach dochodzi kwestia nudności, itd. Żeby metaverse mógł "zażreć" (a przecież nawet jeśli wszystko zostanie wyegzekwowane perfekcyjnie ludzi nadal mogą go po prostu odrzucić) potrzeba nowego, lekkiego sprzętu. Ciężko mi powiedzieć jak poradzić sobie np. z nudnościami, ale być może lepsze właściwości obrazu (przede wszystkim wyższa płynność) są w jakimś stanie pomóc?