Konsole do gier

Xbox Series X/S zaoferują lepszą płynność animacji - Microsoft potwierdza wsparcie dla ważnej funkcji

AMD FidelityFX Super Resolution to jedna z tych technologii, która może zrewolucjonizować tworzenie gier komputerowych, i to nie tylko na komputery PC, ale także na konsole.

FidelityFX Super Resolution (FSR) to otwarta technika skalowania obrazu, która pozwala przyspieszyć płynność działania gier. Przewidziano tutaj kilka trybów działania, które różnią się jakością wyświetlanej animacji i obciążeniem grafiki (i w efekcie płynnością animacji).

AMD FidelityFX Super Resolution

W odróżnieniu od konkurencyjnego rozwiązania Nvidia DLSS, technologia nie wymaga jednostek obliczeniowych wspomagających uczenie maszynowe. W takiej sytuacji możliwe jest zaoferowanie szerszego wsparcia – będzie ona obsługiwana nie tylko przez karty graficzne Radeon (w tym starsze modele Radeon RX 400), ale także przez konkurencyjne modele GeForce. Mało tego! FSR pojawi się także w grach na Xbox Series X i S.

Xbox Series X i S z obsługą AMD FidelityFX Super Resolution

Redakcja IGN potwierdziła u jednego z przedstawicieli Microsoftu, że technologia AMD FidelityFX Super Resolution będzie działać także na konsolach Xbox Series X i Xbox Series S.

W Xbox jesteśmy podekscytowani potencjałem technologii AMD FidelityFX Super Resolution jako kolejnej świetnej metody dla programistów na zwiększenie liczby klatek na sekundę i rozdzielczości. Wkrótce będziemy mieli więcej do przekazania na ten temat.

Informacja nie powinna być dla nas specjalnym zaskoczeniem, bo nowe konsole Microsoftu korzystają z układu graficznego o zbliżonej budowie do kart graficznych Radeon RX 6000. Niedawno dodano też obsługę rozszerzeń FidelityFX w platformach deweloperskich Xbox Series X/S.

Wprowadzenie FSR może być kluczowym rozwiązaniem dla deweloperów tworzących gry (szczególnie na model Xbox Series S, który oferuje słabszą specyfikację, więc każdy sposób na poprawę płynności będzie na wagę złota). Więcej szczegółów o technologii AMD mamy poznać 22 czerwca.

Źródło: AMD, IGN

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    eON_e
    2
    "o zbliżonej budowie do kart graficznych Radeon RX 5000"
    a nie 6000 - posiadają przecież AMD RDNA 2 (obsługa ray tracing nie wszła w modelach 5000)
    • avatar
      brettsinclairdannywilde
      2
      Jeżeli będzie możliwość wyboru z kilku presetów, to myślę że to rozwiązanie stanie się standardem wśród konsol.
      • avatar
        Shunex
        0
        Czyli ps5 również to będzie miało ;)