Oprogramowanie

Nvidia Quadro przyspiesza renderowanie Mercedesów

przeczytasz w 2 min.

Nvidia opublikowała interesujące studium przypadku, opisując wykorzystanie technologii iray i kart graficznych podczas prac nad wizualizacjami aut koncernu Mercedes Benz. Grafik komputerowy Jeff Patton wypowiedział się na temat pracy z rozwiązaniami oferowanymi przez firmę Nvidia, które pozwoliły mu znacznie skrócić czas uzyskiwania wyników renderowania obrazów. Podał przykład gdzie zamiast jednej godziny, obraz ukazał się już po 8 minutach.

Jeff Patton jest grafikiem komputerowym, który sam opanował obsługę najnowszego oprogramowania i obecnie jest uznawany za eksperta w Autodesk 3ds Max 3D i mental ray, a także pisze poradniki dotyczące korzystania z obu rozwiązań. Zajmował się tworzeniem projektów dla firm Honeywell, Delta Controls i Johnson Controls. Zajmował się też prowadzeniem szkoleń Autodesk Master Class.

Jeff Patton render - Camaro

Jeff Patton render - Corvette
Prace Jeffa Pattona wykonane przy wykorzystaniu Autodesk 3ds Max 3D
 

Tworzone przez niego realistyczne grafiki samochodów zwróciły uwagę firmy Mercedes Benz USA, która zaproponowała mu wykonanie szaty graficznej strony internetowej, jak również reklam firmy. Otrzymał dane CAD dla każdego pojazdu wraz z obrazami tła. Jego zadaniem było umieszczenie renderowanych samochodów w odpowiednich sceneriach tak, aby wyglądały jak najbardziej realistycznie. Na początku Patton wykorzystywał oprogramowanie Autodesk 3ds Max 3D z modułem mental ray oraz renderer V-Ray firmy Chaos Group wykorzystujące moc dostępną w procesorach CPU komputera. Pliki, z których korzystał były duże, przez co wyniki uzyskiwano po minimum godzinie pracy systemu. Było to zbyt czasochłonne i postanowił sprawdzić renderer Nvida iray korzystający z mocy GPU – układów graficznych. Komputer został wyposażony w karty Nvidia Quadro 6000 oraz Tesla C2070.


Jeff Patton render - Mercedes CLS550 Coupe 1
Mercedes CLS550 Coupe renderowany za pomocą kart Nvidia
 

"Kiedy ukończyłem mój pierwszy projekt dla firmy Mercedes Benz za pomocą nowej konfiguracji Nvidia, byłem pod wrażeniem. Do tej pory uzyskanie jednego obrazu w tak dużej rozdzielczości na procesorze zajmowała mi około godziny. Z iray i Quadro byłem w stanie zrobić to samo w osiem minut - OSIEM minut!  Możliwość tak szybkiej pracy to ogromna korzyść" - mówi Patton.
 

Jeff Patton render - Mercedes CLS550 Coupe 2
Mercedes CLS550 Coupe renderowany za pomocą kart Nvidia


Patton zaobserwował nie tylko przyspieszenie procesu renderowania, ale także lepszą jakość wynikowych obrazów.
"Szkło, światła - widać wszystkie, nawet najmniejsze szczegóły", mówi Patton. "Wcześniej nie byłem w stanie tego osiągnąć, nawet przy bardzo wysokich wartościach próbkowania. Dzięki iray w grafikach widać znacznie więcej szczegółów. Po prostu ustawiam odpowiednią wartość dla połyskujących materiałów i idę dalej. Nie tracę czasu na konfigurację wartości próbkowania materiałów i światła, ziarnistości, prędkości renderowania itp."
 

Jeff Patton render - Mercedes CLS550 Coupe 3
Mercedes CLS550 Coupe renderowany za pomocą kart Nvidia


Wszystkie te zadania wykonywane są przez procesor graficzny (GPU), a procesor (CPU) można wykorzystać do innych celów. "Połączenie iray i procesorów graficznych Nvidia umożliwia mi szybszą pracę i tworzenie wysokiej jakości obrazów. Jestem w stanie zająć się większą liczbą grafik w krótszym czasie, a w wolnych chwilach mogę robić jeszcze więcej rzeczy - zajmować kolejnymi projektami, lub spędzać czas z rodziną.”
 

Więcej o produktach Nvidia:

Źródło: inf. prasowa, Nvidia, jeffpatton.net

Komentarze

36
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    strzelec52
    0
    Widać szumy.
    Jakość renderu na GPU jak na razie nie jest w stanie dorównać tym z CPU, dlatego profesjonaliści nadal będą używać procesorów CPU.

    CPU Rulez :D
    • avatar
      benzene
      0
      No cóż, prawdziwy hiperrealizm zaczyna się z Maxwellrender gdzie wykorzystywane jest światło zgodne z jego fizyczną naturą. Dlatego można rozszczepić wiązkę na spektrum barwne. A do takich celów znakomicie nadaje się Keyshot 2. Polecam zobaczyć ich stronę.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        nie wiem ja tam używam artlantis 3.0 i jestem zadowolony :)
        • avatar
          hideo
          0
          bardzo ładne, tak widziałbym Gran Turismo 6 :) choć 5 też ma cudne autka :D
          • avatar
            raffal81
            0
            Ja uzywam 3DS MAX, nie raz spedzilem duzo godzin przy ustawieniach renderowania, ale kazdy render opieral sie na CPU, IRAY owszem dobry jest ale do podgladu :))

            Kiedys pamietam jak nie mialem zielonego pojecia na ten temat, te zabawy w ustawieniach PHOTONY i inne bajki ;]] co ustawienie to inny efekt i to czasami z kolosalnymi roznicami :))) a co do renderow to fajne mercedesiki :))) za pewne kiedys takie ujzymy w grach ;))
            • avatar
              pomidor
              0
              Coś kiepski jest ten ekspert, skoro nie słyszał o programach redukujących ilość plygonów w obiektach. Powinien się skontaktować z studiami do tworzenia gier.
              • avatar
                majster-b
                0
                hehehe... kolejna odjechana dyskusja ekspertów. Wszyscy pewnie pracujecie w platige albo w pixar :) umre tu ze śmiechu pewnego dnia.
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Szeroko pojetym 3d zajmuje sie od 1999 roku. To tak na wstep.

                  Avatara, uznawanego za szczytowe osiagniecie jesli chodzi o fotorealistyczny rendering animacji 3d (przed ktorym nawet alex roman i marek denko wraz z kolegami chyla glowy), z poczatku liczono na 60 000 quadcore`ow (renderfarmy wety plasuja sie wysoko na liscie najszybszych super komputerow), po czym dzieki wspolpracy z NVIDIA przesli na rozwiazanie 15 razy szybsze, mozliwe wlasnie dzieki GPU.
                  GPU to przyszlosc. Niemniej wiekszosc, na chlopski rozum conajmniej 95% powaznego oprogramowania wciaz bardzo silnie polega na CPU, tak wiec dalej czekam na buldozery i nowe xeony.
                  • avatar
                    Nieznośny
                    0
                    Brakuje jeszcze w tym artykule tylko jednego: wielkiego, czerwonego napisu "Artykuł sponsorowany" lub "Reklama".
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      a ja mam pytanie co to za mercedes na pierwszym obrazku