Samochody elektryczne

Trafią do polskich parków narodowych. Wybór padł na mało popularny model

przeczytasz w 2 min.

Dokładnie 33 egzemplarze elektrycznych Subaru Solterra zasilą 17 polskich parków narodowych. Portal Business Insider przypomina, że jednym z wymogów uwzględnionym w przetargu był elektryczny napęd.

Zorganizowany przez Tatrzański Park Narodowy (który reprezentował pozostałe instytucje) przetarg miał wyłonić samochód dla pracowników polskich parków narodowych. Główny wymóg stanowiła obecność elektrycznej jednostki napędowej, a parki wybierały spośród aut osobowych, crossoverów oraz SUV-ów z napędem na wszystkie cztery koła.

Subaru Solterra dla polskich parków narodowych

Bliźniaczy dla elektrycznej Toyoty bZ4X Subaru Solterra to pierwszy w historii marki model napędzany silnikiem elektrycznym. Napędzany na obie osie elektryk z napędem w układzie 4x4 rozpędza się od zera do 100 km/h w niespełna siedem sekund. Takie osiągi zapewnia łączna moc 218 KM i niemal 340 Nm momentu obrotowego.

Subaru Solterra

Akumulator o pojemności 71,4 kWh ma natomiast zagwarantować ok. 450 km zasięgu. Warto podkreślić jednak, że Solterra jest modelem odpowiednim nie tylko na trasy po mieście, ale też w terenie. Gwarantuje to duży prześwit, który wynosi 21 cm, a ponadto krótkie zwisy i zadowalający do poruszania się po bezdrożach kąt natarcia. Subaru Solterra w polskim cenniku startuje od ok. 220 tys. zł za egzemplarz. To kwota, którą należy przygotować za wariant w wersji Comfort z napędem na wszystkie koła.

Subaru Solterra

Wspomnieć warto, że Solterra to w istocie bliźniaczy model do Toyoty bZ4X. Z tego też powodu produkt Subaru również mierzył się z problemem odpadających kół. Producent jednak rozwiązał problem, a auto powinno być wolne od wad.

Najwięcej, bo aż po cztery egzemplarze elektryków otrzymają pracownicy Parku Narodowego Gór Stołowych, Kampinoskiego Parku Narodowego oraz Magurskiego Parku Narodowego. Ile aut otrzymają pozostałe jednostki?

  • Babiogórski Park Narodowy (1 egz.)
  • Biebrzański Park Narodowy (2 egz.)
  • Bieszczadzki Park Narodowy (1 egz.)
  • Park Narodowy Gór Stołowych (4 egz.)
  • Gorczański Park Narodowy (2 egz.)
  • Kampinoski Park Narodowy (4 egz.)
  • Karkonoski Park Narodowy (2 egz.)
  • Magurski Park Narodowy (4 egz.)
  • Pieniński Park Narodowy (1 egz.)
  • Poleski Park Narodowy (1 egz.)
  • Roztoczański Park Narodowy (2 egz.)
  • Słowiński Park Narodowy (2 egz.)
  • Świętokrzyski Park Narodowy (1 egz.)
  • Tatrzański Park Narodowy (2 egz.)
  • Park Narodowy "Ujście Warty" (1 egz.)
  • Wielkopolski Park Narodowy (2 egz.)
  • Wigierski Park Narodowy (1 egz.)

Komentarze

14
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Kojot321
    11
    Dlaczego nie Izera? ༼ ͡° ͜ʖ ͡° ༽
    • avatar
      ocw1987
      1
      Kupili by jakieś normalne samochody na ropę :) Mam pytanie jak zabraknie prądu w aku. w lesie to rozumiem że przyjedzie laweta i go zabierze, czy w wiadrze przyniosą do uzupełnienia :P
      • avatar
        Mario2k
        -1
        W górach ,w terenie podczas chłodnych jesiennych dni zasięg tego auta to maksymalnie 250km
        • avatar
          RAQ73
          0
          ale bezsensowne działanie i do tego w teren pchać się elektrykiem...
          • avatar
            piomiq
            0
            Te auta to dla "derektorów", by jeździli na imprezy?
            Bo raczej nie wyglądają na terenowe...