Konsole do gier

PlayStation 5 bez obsługi dodatkowych dysków na premierę

przeczytasz w 1 min.

Jeśli zdecydujecie się na zakup PlayStation 5 to przynajmniej początkowo będziecie musieli rozsądnie gospodarować wbudowanym dyskiem. Na możliwość podłączenia dodatkowych poczekamy.

PlayStation 5 póki co nie pozwala na podłączenie dodatkowego dysku

Jakiś czas temu mieliśmy okazję rzucić okiem na wnętrze PlayStation 5. Producent od samego początku bardzo mocno akcentował wydajność wbudowanego dysku SSD, chwalą go zresztą także twórcy gier. Wydaje się, że jednym zmartwieniem graczy może być tutaj jego pojemność. Rozwiązanie? Przede wszystkim skorzystanie z wbudowanego slotu M.2. Tyle, że to melodia przyszłości.

Jak odległej? Nie jest to na ten moment jasne. Możliwość dorzucenia do konsoli dodatkowej przestrzeni na dane i cieszenia się nią ma zostać udostępniona w ramach aktualizacji. Osoby uważnie śledzące doniesienia związane z nową konsolą Sony nie będą tym szczególnie zaskoczone, ponieważ sugestie dotyczące spełniającego się teraz scenariusza pojawiły się już wcześniej. Mark Cerny, główny architekt PlayStation 5, argumentuje wszystko koniecznością zadbania o wszystkie detale związane z dodatkowymi dyskami zewnętrznych firm, przede wszystkim o sprawdzenie ich wydajności (ta nie może być niższa niż wbudowanego dysku), wymiarów oraz kompatybilności z kontrolerem I/O Sony.

Jak jest pojemność dysku PS5?

Jak wiadomo nie od dziś, wbudowany dysk SSD ma tutaj pojemności 825 GB. Gracze nie otrzymają jednak wszystkiego do swojej dyspozycji, na start PlayStation 5 oddaje 664 GB.

Wystarczająco? Można pokusić się o stwierdzenie, że nie zanosi się na nadmiar nowych gier na premierę konsoli. Kilka dużych tytułów będzie jednak dostępnych. Dużych w przenośni, ale i dosłownie. Przykładowo Call of Duty: Black Ops Cold War zajmie 133 GB, Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition niewiele mniej bo 105 GB, a Demon’s Souls kolejne 66 GB.

Polska premiera PlayStation 5 odbędzie się 19 listopada. Konsola trafiła już do naszej redakcji, testy trwają.

Źródło: theverge

Warto zobaczyć również:

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    szymcio30
    17
    Brak obsługi 1440p, brak możliwości podłączenia dodatkowego dysku SSD. Niesamowicie super premiera. SSD M2 nie sa od dziś wiec takie tłumaczenie, że nie mieli czasu i muszą wszystko sprawdzić to dla dzieci z podstawówki.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      jak dla mnie to jakaś kompletna lipa. nie zdążyli z DRM ? niech spadają.
      a mogli spokojnie użyć *dowolnego* zewnętrznego dysku. przecież można go zaszyfrować, trzymając wygenerowany klucz w drm-owatej konsoli w jej romie lub gdziekolwiek, albo jak lubią to nawet w chmurce. obecnie kryptografia jest tak daleko posunięta, że takie szyfrowanie nie jest problemem, nawet dla wydajności. aha. taki patriot ssd sata z serii burst niemal 1TB kosztuje niecałe 500zł. więcej tu nie trzeba.
      • avatar
        drfrank3nstein
        0
        Być może skłoni to deweloperów do tworzenia mniejszych gier. Nie mam tutaj na myśli broń boże kożystania z większej kompresji zasobów albo zwyczajnego zmniejszania rozdzielczości tekstur. Chodzi mi o zaniedbywania przez które do finalnych wersji gier trafiają nieraz gigabajty danych których gra zwyczajnie nie wykorzystuje.
        • avatar
          franiux
          0
          Sony z tym SSD przelicytowało. Było dać szybsze GPU a SSD zwykłe NVME ale większe. Różnica nie odczuwalna. Żeby było śmiesznie to na teraz XSX wczytuje gry szybciej niż PS5 ze swoim hiper szybkim SSD a do tego 200GB więcej. I PS5 nie obsługuje szybkiego przełączania się między grami.