Ciekawostki

Samochód ekologiczny. Polestar Precept wyjedzie na drogi

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
21 komentarzy Dyskutuj z nami

Polestar Precept to samochód ekologiczny, elektryczny, półautonomiczny i… z Androidem. Co najważniejsze – lada chwila powiemy o nim „model produkcyjny”.

Polestar Precept, czyli ekologiczny samochód elektryczny

Wiele widzieliśmy w ostatnich latach koncepcyjnych samochodów elektrycznych i niewiele z nich wyjechało później na publiczne drogi. Z Polestar Precept będzie inaczej – już niedługo model wejdzie do produkcji. To dobra wiadomość, bo auto „córki Volvo” jest jednym z najciekawszych, jakie mieliśmy okazję oglądać. 

Polestar Precept auto

Podstawowa informacja jest taka, że Polestar Precept to samochód elektryczny, a więc – co do zasady – mniej szkodliwy dla środowiska niż auta z silnikami spalinowymi. Na tym jednak producent nie poprzestał i postarał się, by „zielone” było także jego wnętrze. Dlatego też w jego projekcie wykorzystał materiały pochodzące z recyklingu – plastikowe butelki, korki czy sieci rybackie znajdą tutaj swoje drugie życie. Zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz mamy tu też lniany kompozyt.

Polestar Precept tył

Czasem porusza się sam, zawsze dobrze wygląda

Ekologiczne rozwiązania to jednak wciąż tylko jeden z wielu powodów, dla których warto się zainteresować tym pojazdem. Polestar Precept zaoferuje także system półautonomicznej jazdy – kamery, radary i LIDAR pozwolą mu samodzielnie poruszać się po drogach w określonych warunkach. 

Oczywiście w środku jest też sporo technologii. To przede wszystkim 12,5-calowy wyświetlacz kierowcy oraz pionowy, 15-calowy ekran centralny. Warto też wspomnieć o głębokiej integracji z informacyjno-rozrywkowym systemem Android Automotive, mającym zapewniać intuicyjną i płynną komunikację na linii kierowca-samochód

Polestar Precept środek

Wisienką na torcie jest zaś nowoczesny, oryginalny i elegancki wygląd sedana z kamerami zamiast lusterek oraz przeszklonym dachem. Dokładna data rozpoczęcia jego produkcji nie została podana, ale najprawdopodobniej stanie się to już wkrótce. Co ciekawe – kolejne egzemplarze samochodu będą powstawać w nowoczesnej fabryce na terenie Chin, mogącej pochwalić się neutralnością węglową. 

Polestar Precept wygląd

Źródło: Polestar, Engadget, The Verge

Czytaj dalej o samochodach: 

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    papuas
    Ładniejszy niż Tesla.
  • avatar
    SpekulacjeTV
    Kupię 2 lub 3 w końcu są eko.
    I 1 oddam nieznanej osobie spotkanej w centrum handlowym kompletnie za darmo.
  • avatar
    kkastr
    Wydaje się, że historia zatacza kolejne koło i znowu będziemy mieli kanciaste auta. Ja za takimi nie przepadam.
  • avatar
    mmusial
    mała uwaga: to raczej liftback a nie sedan
  • avatar
    piccardo
    Produkcja baterii takich jakie obecnie sa, jest o wiele bardziej szkodliwe niż produkcja i użytkowanie samochodu spalinowego. Konkluzja, nawet mimo tego że jest ten samochód z śmieci zrobiony to i tak bateria zabija cały pomysł, nie zapominajmy o recyklingu tych baterii i już w ogóle się nie opłaca, do tego kiepski zasięg, długie ładowanie i wysokie ceny. Wodór jest pod każdym względem lepszym rozwiązaniem.
  • avatar
    michael85
    Rzygam tą fałszywą ekologią. Obliczone za zdarcie kasy z naiwniaków.
  • avatar
    mjwhite
    Brzydki tył, kanciasty i ociężały jak w A7, przód ok, środek dość specyficzny tak jak obecnie w całej serii volvo.
    -1
  • avatar
    Spichris
    Eko to on może i jest - w krajach gdzie produkcję energii elektrycznej stanowią źródła odnawialne. U nas, aby był eko, musiałby być nie używany. Jak czasami rozmawiam z ludźmi o tym skąd się bierze prąd do tych eko-pojazdów, to często, upraszczając oczywiście, pada odpowiedź że z gniazdka. No niby tak, ale aby przejechać 1km w atmosferę w elektrowni pójdzie prawie ~150gr CO2. Norma dla samochodów o napędzie spalinowym od tego roku to 95gr/km? I gdzie te eko?
    -1
  • avatar
    mjwhite
    Brzydki tył, kanciasty i ociężały jak w A7, przód ok, środek dość specyficzny tak jak obecnie w całej serii volvo.
    -3
  • avatar
    mjwhite
    Brzydki tył, kanciasty i ociężały jak w A7, przód ok, środek dość specyficzny tak jak obecnie w całej serii volvo.
    -5
  • avatar
    inkubit
    pff, wędki mi sie nie zmieszcza, bez sensu
  • avatar
    Lister
    Gdyby zaokrąglić te kanty, to auto przypominałoby Porsche.