Internet

Twitter rzuca promocję za promocją, byle tylko przyciągnąć reklamodawców

przeczytasz w 1 min.

Twitter oferuje bezpłatne reklamy, aby zachęcić reklamodawców do powrotu, który miał miejsce po przejęciu platformy przez Elona Muska.

Chodźcie, chodźcie, mnie was tutaj potrzeba...

Twitter odnotował olbrzymi spadek liczby reklamodawców, po przejęciu w październiku ubiegłego roku firmy przez miliardera Elona Muska, za 44 miliardy dolarów. Marki niechętne były inwestować w reklamy na portalu ze względu na niepewną przyszłość serwisu pod nowym kierownictwem oraz przede wszystkim dużą ilość kontrowersji, jakie uderzyły w Twittera po zakupieniu przez Muska. Ostatnie miesiące to w serwisie istny Dziki Zachód, od zwolnień pracowników, przez uruchomienie płatnej weryfikacji i totalny chaos w serwisie, po rajd neonazistów na twitterowe trendylikwidację grupy doradczej do spraw bezpieczeństwa.

Zgodnie z mailami, do jakich dostęp miało Wall Street Journal, Twitter oferuje reklamodawcą podwojenie wartości kupionych reklam do kwoty 250 tys. dolarów, a więc do wykorzystania będą oni mieli maksymalnie 500 tys. dolarów na reklamę do 28 lutego. WSJ prosiło serwis o komentarz, niestety się go nie doczekało.

Nie pierwsza ani nie najhojniejsza taka oferta

Taka forma zachęty funkcjonowała już na Twitterze, który znajduje się pod presją, gdyż około 90% jego przychodu pochodzi od reklamodawców. Na początku grudnia ubiegłego roku w podobnej zachęcie platforma proponowała reklamodawcom podwojenie sumy wydanej na reklamy, jeśli osiągnęła ona przynajmniej 500 tys. dolarów, więc do dyspozycji marki miały środki w wysokości 1 miliona dolarów. Dla tych, którzy zainwestowali mniej, przewidziany był mniejszy procent środków dodatkowych.

Obecna oferta jest niższa, ale dotyczy też gorętszego okresu, dla kluczowego z punktu widzenia Twittera rynku, czyli stanów zjednoczonych. W lutym ma miejsce tydzień rozgrywek Super Bowl, który w Stanach Zjednoczonych jest synonimem święta komercyjnej reklamy. Wedle statystyk to właśnie Super Bowl jest okresem, w którym Twitter na reklamach odnotowywał zawsze największe zyski w ciągu roku.

Źródło: reuters, wall street journal 

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!