Bezpieczeństwo

Jesteś klientem Taurona? Ktoś mógł uzyskać dostęp do Twoich danych osobowych

przeczytasz w 2 min.

Nieuprawnione osoby mogły uzyskać dostęp do danych niektórych klientów korzystających z produktów i usług Taurona. Dotyczy to nie tylko danych osobowych, jak nazwisko i PESEL, ale również nagrań rozmów telefonicznych przeprowadzanych z klientami.

Dane klientów Taurona zagrożone

Na stronie Taurona widnieje informacja o naruszeniu bezpieczeństwa klientów: „nieuprawnione osoby mogły wejść w posiadanie rozmów telefonicznych niektórych klientów, a przez to także danych osobowych obejmujących m.in. imię i nazwisko, datę urodzenia, adres punktu poboru energii, numer telefonu, adres e-mail, a w przypadku niektórych osób, także numer PESEL”. Wśród wykradzionych informacji mogły również znaleźć się dane firm, takie jak nazwa, NIP, REGON, imię i nazwisko pełnomocnika.

Tauron podkreśla, że incydent obejmuje wyłącznie niektóre z rozmów telefonicznych, jakie przeprowadzali konsultanci z klientami w sprawie oferowanych produktów i usług. Wyciek dotyczy danych przetwarzanych przez firmy współpracujące z Tauronem, a sam dostawca energii zapewnił, że dane na jego własnych serwerach są bezpieczne. Jednak wciąż nie wiadomo jak wielu jest poszkodowanych. Sprawa jest obecnie badana przez specjalistów.

Co zrobić, gdy dane wyciekły?

Tauron już zainicjował działania mające na celu ograniczenie rozpowszechniania danych. Mimo, że wyciek nastąpił z serwerów innych firm, Tauron poczuł się w obowiązku podjąć odpowiednie kroki.

"Natychmiast przystąpiliśmy do działań, których celem jest przede wszystkim zabezpieczenie interesów naszych klientów. Informujemy ich o tym, że nieuprawnione osoby mogły wejść w posiadanie rozmów oraz danych. Pracujemy nad wdrożeniem dla nich bezpłatnej usługi - alertu bezpieczeństwa danych osobowych" - poinformowała rzeczniczka Elżbieta Bukowiec.

Sytuacja jest stale monitorowana przez firmę, a incydent został zgłoszony organom ścigania. Przekazano również stosowną informację do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, wydano dyspozycję o zamknięciu serwerów i częściowo wstrzymano kontaktowanie się z klientami w sprawie oferowania im produktów i usług.

Jeżeli ten problem dotyczy Ciebie, możesz zadzwonić na infolinię dla klientów pod numerem 32 606 0 606, która będzie pracować także w niedzielę. Chcąc uzyskać więcej informacji lub odpowiedzi na pytania możesz skontaktować się z Januszem Liberą, powołanym Inspektorem Danych Osobowych pod adresem kontakt.odo@tauron.pl

Warto również obserwować stronę Taurona, która szczegółowo opisuje konsekwencje nieupoważnionego dostępu do danych i będzie aktualizowana po uzyskaniu informacji o szczegółach zdarzenia.

Źródło: Tauron, foto: Gerd Altmann Pixabay

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    develoop
    7
    I właśnie dla tego nie prześle swojego skanu dowodu z peselem do OLX, skanu wyciągu z konta bankowego itp. by mieć możliwość wysyłek bezpośrednio z ogłoszenia. W główkach im się poprzewracało już z ilością wymaganych danych jakie chcieli by otrzymać, oczywiście zasłaniając się bezpieczeństwem gdzie sami takowego nie potrafią zagwarantować.
    • avatar
      piterk2006
      4
      Na stronie głównej brak informacji o tym. Gdyby nie link w artykule to klienci nawet by nie wiedzieli.
      • avatar
        Goldengecko
        0
        Czyli Klienci Taurona mogą się spodziewać jakiś dziwnych kredytów na swoje dane w wysokości do 50.000