Gry

Ruch wody, głębia mgły, filtrowanie cieni

Ruch wody (Włączony/Wyłączony)

Jeśli ta opcja zostanie włączona, po wodzie będą rozchodzić się fale w zależności od ruchów bohatera. Polecam wyłączyć te opcje na słabszych komputerach, bo w pierwszej osobie (a właśnie w trybie FPS będziemy spędzać większość czasu) i tak tego efektu nie widać.

Ruch wody włączony

Głębia mgły (Włączona/Wyłączona)

Choć nazwa sugerować może, co innego, opcja ta definiuje jak realistycznie woda się będzie łączyła z lądem. Polecam zostawić ją włączoną, bo niewiele wpływa na wydajność.

Głębia mgły włączona

Głębia mgły wyłączona

Multipróbkowanie wody (Włączone/Wyłączone)

Antyaliasing który wygładza poszarpanie wody. Bardzo trudno zauważyć jakiekolwiek różnice przy ingerencji w te opcje, ale wyłączenie multipróbkowania zwiększa odrobinę wydajność gry.

Włącz cieniowanie (Włączone/Wyłączone)

Jak sama nazwa wskazuje, określa czy w grze w ogóle obejrzymy jakiekolwiek cienie. Niestety w Fallout 3 bardzo niewiele obiektów rzuca cień. W standardowych ustawieniach, tylko niektóre budynki, część bohaterów niezależnych oraz sam główny bohater ma ten przywilej, więc zalecałabym pozostawienie tej opcji włączonej. Brak tak małej ilości cieni nie zmieni wydajności gry, a przynajmniej doda jej trochę realizmu. Z kolei posiadacze naprawdę silnych kart graficznych mogą pokusić się o ingerowanie w plik fallout3.ini, gdzie można zwiększyć ilość cieni rzucanych przez bohaterów wewnątrz budynków, na zewnątrz, oraz wymusić by trawa w grze rzucała cień. Są to kolejno parametry iActorShadowIntMax, iActorShadowExtMax oraz bShadowsOnGrass=0 (zmiana na 1 włącza cienie trawy).

Jakość Cieni (Wysokie/Średnie/Niskie)

Określa rozdzielczość oglądanych przez nas cieni. Bardzo trudno zauważyć różnice na screenshot’cie. Ale w przypadku ustawień niskich cienie wydają się bardziej poszarpane i migają, kiedy bohater się porusza. Zmniejszenie tej opcji do minimum polecam tylko posiadaczom naprawdę słabych konfiguracji, którzy za wszelką cenę chcą uruchomić grę na swoim komputerze. Cieni w grze jest niewiele, a ich brak nie bardzo zmieni płynność gry.

Filtrowanie Cieni (Wysokie/Średnie/Niskie)

Określa jak realistycznie cienie łączą się z podłożem na którym się wyświetlają. Im mniejszy parametr tej funkcji, tym cienie wydają się mniej przezroczyste, a bardziej przypominają narysowaną kredką bryłę. Ponownie, odejście od ustawień wysokich polecam tylko posiadaczom najsłabszych komputerów.

Filtrowanie Cieni wysokie

Filtrowanie cieni średnie

Filtrowanie Cieni niskie