Gry

Rozpryski wody, odbicia w wodzie, miękkie odbicia

przeczytasz w 2 min.

Rozpryski Wody (Włączone/Wyłączone)
Określa czy światło będzie się realistycznie zakrzywiać przy spotkaniu z wodą. W praktyce oznacza to, że przedmioty oglądane z pod wody będą albo efektownie zniekształcone, albo w ogóle niewidoczne. Kosmetyczna funkcja i można ją sobie odpuścić na słabszych komputerach.

Rozpryski wody włączone

Rozpryski wody wyłączone

Odbicia w wodzie (Wysokie/Średnie/Niskie/Wyłączone)

Określa rozdzielczość odbić w wodzie. Między ustawieniami wysokimi i średnimi trudno zauważyć różnicę, natomiast odbicia przy ustawieniach niskich maja bardzo kiepską rozdzielczość. Przez zmniejszenie tego parametru można zyskać na wydajności, ale należy mieć na uwadze, że w samej grze nie ma tak aż dużo lokacji ze zbiornikami wodnymi. Dlatego zyski w FPS nie będą ogromne.

Odbicia w wodzie wysokie

Odbicia w wodzie średnie

Odbicia w wodzie niskie

Odbicia w wodzie wyłączone

Miękkie odbicia/Pełne odbicia otoczenia/Pełne odbicia detali (Włączone/Wyłączone)

Te trzy opcje bardzo dokładnie określają, co tak naprawdę ma się odbijać w wodzie i również w pewnym stopniu wpływają na to, jak te odbicia wyglądają. Wyłączenie opcji Miękkie Odbicia sprawia, że wszystkie odbicia są bardziej poszarpane, ale jednocześnie wyraźniejsze. Pełne odbicia otoczenia określa czy w wodzie odbijać się mają wszystkie najbliższe obiekty czy nie. Natomiast Pełne odbicia detali określa wyrazistość i jakość odbić. Dobrym rozwiązaniem dla słabszych komputerów jest następująca konfiguracja: wyłączenie Miękkich odbić oraz Pełnych odbić detali, ale pozostawienie opcji Pełne odbicia otoczenia włączonej. W ten sposób zyskamy kilka FPS więcej, ale gra nie straci za dużo ze swojego uroku.

Wszystkie odbicia włączone

Miękkie odbicia wyłączone

Pełne odbicia otoczenia wyłączone

Pełne odbicia otoczenia wyłączone

Pełne odbicia detali wyłączone