Gry komputerowe

Lotus: The Ultimata Challenge

przeczytasz w 1 min.

Na początku lat dziewięćdziesiątych spełnieniem wszelkich marzeń motoryzacyjnych były samochody prezentowane w grach z serii Lotus. Swoistym arcydziełem była wydana w 1993 roku Lotus: The Ultimata Challenge. Za jej stworzenie odpowiedzialne było studio Magnectic Fields, które w przyszłości stworzyło jeszcze jedną grę samochodową – Rally Championship.

Ta jednak nie mogła się równać z dominującymi w 2000 roku ścigałkami spod znaku Colina McRae czy Need For Speed. Zupełnie inaczej, niż na początku lat dziewięćdziesiątych, kiedy seria Lotus nie miała sobie równych. Twórcy w wyścigach nie stawiali wówczas na przesadny realizm, a ich dominującym priorytetem była radość płynąca z rozgrywki. Naturalnie jednak w sporej pamięci zapadał dylemat związany z wyborem samochodu (Esprit 4, M200 i Elan SE) czy rodzajem skrzyni biegów.

Tak naprawdę nie miało to większego wpływu na przebieg rozgrywki – o ostatecznym sukcesie decydowało bowiem perfekcyjne opanowanie trasy, umiejętne korzystanie z joysticka i przechytrzenie rywali. Ten ostatni element szczególnego smaku nabierał w trybie dla wielu graczy, a możliwość rywalizacji z kolegą stała się jedną z głównych przyczyn kultowego charakteru Lotusa.

Zawodowe, grywalne wyścigi, opatrzone ładną oprawą graficzną oraz znakomitą muzyką (możliwość zmiany stacji radiowych!) zapadły w pamięć wielu fanom motoryzacji. Swoistą gratką był także system modyfikacji istniejących oraz tworzenia nowych tras. Warto też dodać, że w 2004 roku ukazała się gra Lotus Challenge, jednak nie miała zbyt wiele wspólnego ze swoją wielką imienniczką.

Ciekawostka: Produkcja Magnetic Fields była jedną z pierwszych licencjonowanych gier komputerowych – tym razem przy współpracy z koncernem Lotus Cars.