Gry

Podsumowanie

Karty do S.T.A.L.K.E.R.A. muszą charakteryzować się przede wszystkim dobrą wydajnością jednostek TMU (teksturujących), oraz ROP (renderujących). Wydajność shaderów ma tu mniejsze znaczenie, choć nie można nie doceniać ich wpływu na ogólną wydajność; szczególnie przy nowszych seriach kart opartych o architekturę procesorów strumieni. Ogólnie rzecz ujmując gra jest zoptymalizowana pod serię 7 kart nvidii, w szczególności  wersje 256-bitowe (GTX/GTO/GT/GS), przy czym wskazanym jest, aby były również wyposażone w możliwie dużą ilość pamięci.

Aby dodać więcej obiektywizmu, trzeba wspomnieć również iż gra jest sygnowana logiem "nvidia - meant to be played", co może tłumaczyć nieco słabsze wyniki tańszych kart konkurenta w postaci ATI-AMD.

Wszystkie testowane produkty charakteryzowały się bardzo dobrą jakością obrazu 3D, przy tych samych, wysokich ustawieniach. Także na najnowszym HD 2900XT obraz nie pozostawia wiele do życzenia, jest ostry, a odwzorowanie barw tekstur i efektów identyczne jak na kartach konkurencji spod znaku nvidia.

po lewej po prawej
screenshoty z karty Radeon HDscreenshoty z karty GeForce 8





Mamy nadzieję, że dobór optymalnej karty do S.T.A.L.K.E.R.A, po lekturze tego testu nie będzie już problemem. Przetestowaliśmy dla was ponad 12 kart najchętniej kupowanych, lub tych które w najbliższym czasie będą stanowić większość w waszych komputerach (pomijamy narazie serię kart Radeon HD 2600/2400, z prostej przyczyny - nie ma ich jeszcze na rynku). W podsumowaniu wzieliśmy pod uwagę nie tylko samą wydajność, ale także inne właściwości typu ciche i wydajne chłodzenie, czy tak chętnie zawsze przytaczaną relację cena/wydajność.

Ostateczną decyzję przy zakupie karty musicie podjąć sami, my tylko postaramy się na zakończenie określić nasze typy w zalezności od przewidywanych oczekiwań w stosunku do jakości obrazu oraz płynności w grze dla konketnych ustawień:

 


pełne oświetlenie dynamiczne
jakość MAX:


1600x1200 - HD 2900XT lub 8800GTS 640MB

1280x1024 - 8800GTS 320MB

1024x768 - 8600GTS, X1950PRO lub 7900GS (podkręcony)


oświetlenie dynamiczne obiektów
jakość wysoka:


1280x1024 - 8600GT lub 7900GS

1024x768 - X1650XT lub 7600GT


oświetlenie dynamiczne obiektów
jakość średnia:


1024x768 - podkręcony 7600GS GDDR3

800x600 - 8500GT


oświetlenie statyczne
jakość średnia-niska:

1024x768 - X1550

800x600 - niemal każda 4-potokowa karta, zgodna z  DirectX9, z pamięcią 128MB lub więcej (coś w cenie powyżej 200zł)

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!