Karty graficzne

Karty graficzne Radeon niedługo otrzymają ważną funkcję. Zyskają też użytkownicy kart GeForce

przeczytasz w 1 min.

Karty graficzne Nvidii mają jedną istotną przewagę nad modelami AMD – chodzi o technologię DLSS, która pozwala znacząco poprawić wydajność w grach. Wygląda jednak na to, że w modelach „czerwonych” niedługo doczekamy się podobnej funkcji.

Mowa o technologii FidelityFX Super Resolution (FSR), która została zapowiedziana w ubiegłym roku podczas prezentacji kart graficznych Radeon RX 6000. Ciągle jednak czekamy na jej oficjalną premierę.

FidelityFX Super Resolution – nadchodzi odpowiedź na Nvidia DLSS

FidelityFX Super Resolution ma być kolejnym rozszerzeniem z bazy FidelityFX, ale producent jeszcze nie ujawnił tutaj zbyt wielu szczegółów. Spodziewamy się rozwiązania, które pozwalałoby obniżyć rozdzielczość renderowanego obrazu i jednocześnie go wyostrzyć (podobnie jak to robi konkurencyjna funkcja DLSS). W efekcie możliwe byłoby uzyskanie lepszej wydajności bez wpływu na jakość obrazu.

AMD FSR

Ostatnio na kanale Coreteks pojawiły się nowe wieści na temat funkcji FSR (przy czym warto zaznaczyć, że mówimy o niepotwierdzonych informacjach – sugerujemy zatem podchodzić do nich z ograniczonym zaufaniem).

AMD FSR podobno ma działać już na początku potoku graficznego, dzięki czemu implementacja technologii byłaby prostsza dla programistów, a samo działanie nie wymagałoby wsparcia dodatkowych jednostek wspomagania sztuczną inteligencją. Jeżeli informacje okazałoby się prawdziwe, FSR mogłoby zostać lepiej przyjęte przez developerów i w efekcie pojawić w większej liczbie gier.

Coreteks twierdzi, że prace nad FidelityFX Super Resolution są już na bardzo zaawansowanym etapie i funkcja ma zostać udostępniona już w czerwcu. Co ciekawe, technologia ma być obsługiwana także przez karty graficzne Nvidii. Podejście może wydawać się dosyć zaskakujące (w końcu producent wspomaga tutaj poprawę wydajności kart konkurencji), ale zapewne chodzi o stworzenie lepszej alternatywy dla DLSS i tym samym pozbycie się jednego z głównych atutów kart GeForce.

Źródło: YouTube @ Coreteks, VideoCardz

Zobacz więcej o kartach graficznych:

Komentarze

20
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    robertgr1
    5
    Mnie jakoś ten DLLS bardzo drażni wolę sobie samemu zmniejszyć poziom detali w opcjach gry wygląda to o wiele lepiej niż z dlls dziwią mnie opinie że po włączeniu funkcji DLLS niektórzy nie widzą różnicy
    • avatar
      Ciekawski_
      2
      Oczywiście, że standard otwarty jest lepszy od zamkniętego, bo może działać wszędzie. FreeSync to udowodnił pokonując G-Sync. Większość producentów monitorów dla graczy, zdecydowało się na ten pierwszy. AMD robi to celowo i dobrze na tym wyjdzie.
      • avatar
        zack24
        0
        Jeśli taka funkcjonalność zostanie dodana i faktycznie obsłuży nVidię, to chętnie spróbuję. Tymczasem widzę, że DLSS daje radę i można w nowe METRO Enhanced polatać przy ustawieniach ULTRA @1440 przy 60 PFS po włączeniu DLLS. Serio nie widać różnicy podczas gry.
        • avatar
          awesome1337
          -2
          Nie żeby to było źle że niedługo ma się pojawić ale akurat ten kanał Coreteks to jest równie wiarygodny co losowy komentarz tutaj xd

          Więc bym się za bardzo tym nie jarał
          • avatar
            bIeblebleble
            -3
            Paweł Maziarz

            Od kiedy rekonstrukcja obrazu za pomocą sztucznej inteligencji DLSS to wyostrzanie?
            • avatar
              kitamo
              0
              "Podejście może wydawać się dosyć zaskakujące"

              jak ktos troche pomysli to sie domysli dlaczego.