Oprogramowanie

Blender 3.1 przynosi skok wydajności

przeczytasz w 1 min.

Blender 3.1 jest już dostępny do pobrania. Zaledwie trzy miesiące po poprzedniej aktualizacji otrzymaliśmy paczkę nowości, która wprowadza kilka ciekawych funkcji, ale przede wszystkim przynosi potężny skok wydajności.

Blender 3.1 do pobrania. Warto to zrobić

Najnowsze wydanie popularnego programu do modelowania 3D i renderingu – Blender 3.1 pozwala ci osiągać więcej w krótszym czasie. Przynosi poważny skok wydajności, zarówno w kwestii grafiki statycznej, jak i rozmaitych animacji. Twórcy postanowili wykorzystać kilka różnych sposobów, aby skrócić czas wykonywania poszczególnych zadań przez oprogramowanie. Udało się nie tylko zwiększyć wydajność jako taką, ale też poprawić szybkość eksportu plików, zmniejszyć zużycie pamięci i poprawić intuicyjność interfejsu. 

Oczywiście na tym nie koniec. Blender 3.1 zyskał także kilka nowych funkcji. To 19 nowych narzędzi obróbkowych, automatyczne filtrowanie obiektów na listach, dynamiczne atrybuty w instancjach czy też odmieniające modelowanie narzędzie Extrude. Oczywiście lista nowości jest zdecydowanie dłuższa – po szczegóły zajrzyj na oficjalną stronę wydania. Jeśli masz pięć minut, możesz też obejrzeć podsumowanie w formie wideo, przygotowane przez twórców oprogramowania. Oto ten materiał: 

Co nowego w Blender 3.1? Wideo przynosi odpowiedź: 

Pobierz Blender za darmo – na Windows, macOS lub Linux:

Pobierz Blender

Blender 3.1 to kolejna duża aktualizacja programu. Poprzednia – 3.0 z grudnia ubiegłego roku – również koncentrowała się na wzroście wydajności, a do tego przyniosła odświeżony interfejs i kilka praktycznych narzędzi. 

Źródło: Blender, OMG! Ubuntu, 9to5

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    1
    I baza wyników do wywalenia :/ będzie trzeba przejściowo testować w obecnej i nowej póki się nie uzbiera odpowiednia baza do porównań…
    • avatar
      Tu_Szczecin
      0
      Korzystam hobbystycznie z tego oprogramowania i z zainteresowaniem śledzę jego rozwój. Na swoich licznych stronach często relacjonują postęp prac nad Blenderem. Jak na razie wygląda to dobrze.
      • avatar
        brettsinclairdannywilde
        0
        Ale trzeba będzie poczekać pewnie kilka miesięcy (jak w przypadku każdej kolejnej wersji Blendera) na aktualizację rendererów i obsługę przez nie tej wersji Blendera.