Ciekawostki

Tesle same zatrzymają się na czerwonym świetle

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
10 komentarzy Dyskutuj z nami

Samochody marki Tesla mają w przyszłości zupełnie samodzielnie poruszać się po drogach. Już teraz radzą sobie z tym całkiem nieźle, a najnowsza aktualizacja sprawia, że potrafią nawet więcej. Rozumieją sygnalizację świetlną.

Elon Musk chce, by Modele marki Tesla jeszcze przed końcem tego roku mogły być nazwane autonomicznymi samochodami. Już teraz są w stanie utrzymywać swój pas ruchu, kontrolować prędkość i reagować na nieoczekiwane zdarzenia. Dzięki ostatniej aktualizacji „nauczyły się” także rozpoznawać sygnalizację świetlną.

Samochód Tesla widzi sygnalizację świetlną i się do niej stosuje

Teraz samochody marki Tesla będą automatycznie zatrzymywać się na czerwonym świetle. Z kolei gdy zauważą zielone lub żółte światło, nieco zwolnią i poproszą kierowcę o wciśnięcie pedału przyspieszenia, jeśli rzeczywiście można bezpiecznie kontynuować podróż. 

Oczywiście to wciąż jest tylko ułatwienie. Nie może być na razie mowy o tym, by dać pełną kontrolę nad samochodem jemu samemu. Bo – oczywiście – rozpozna sygnalizację świetlną, ale jeśli ta nie będzie działać albo też ruchem będzie kierować policjant, to nie zareaguje prawidłowo. 

Są sceptycy i są entuzjaści. Obie strony mają swoje argumenty

Sceptycy zwracają uwagę na to, że ostrzeżenie o konieczności czuwania nad jazdą może nie być wystarczające i tylko kwestią czasu jest, gdy ponownie usłyszymy o kolizji z udziałem tesli, tym razem z powodu wymuszenia pierwszeństwa na skrzyżowaniu. Entuzjaści natomiast przyklaskują Muskowi i nie mogą doczekać się pełnej autonomii. A po której stronie wy się opowiadacie? Zachęcamy do dyskusji w komentarzach.

Tymczasem dodajmy na koniec, że przedstawiciele firmy Tesla zachwalą też swojego Autopilota twierdząc, że samochody, w którym jest włączony, są dwa razy bezpieczniejsze niż te, w których go nie ma. Bo może i kierowcy są bardziej rozluźnieni, ale auta same nadrabiają to z nawiązką.

Źródło: Electrek, TechXplore, Tesla

Czytaj dalej o motoryzacji: 

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    porterneon
    Zatrzyma sie nawet jak za nia bedzie jechac rozpedzona ciezarowka lub autobus?
  • avatar
    tulika
    Zawsze można się doczepić.

    Jak wiemy istnieją płaskoziemcy, antyszczepionkowcy, 5Ghejterzy i cała masa rozmaitych ugrupowań tak oddanych temu, by wstrzymywać postęp z powodu wynajdowanych przez nich zagrożeń czy spisków.

    Szkoda tylko, że przeciwnicy autonomii w samochodach nie są skorzy do tak samo pieczołowitego wyliczania wypadków spowodowanych rozmaitymi błędami ludzkimi, jak te wskutek niedoskonałości oprogramowania.

    Na pewno potrzebne są w oprogramowaniu sytuacje, kiedy samochód zdaje się na decyzję człowieka, ale nie na zasadzie liczenia, że wtedy przejmie kierownicę, bo może być za mało czasu, ale głosowych poleceń, jaką strategię samochód ma użyć...

    Generalnie, zawsze lepiej, jak jest więcej mechanizmów bezpieczeństwa, w dobrym projekcie nie polega się tylko na jednej możliwości. no jeśli ona zawiedzie, natychmiast musi być dostępna inna przewidziana opcja, bez konieczności 'wymyślania' w gorącej sytuacji...

    Ale żeby nie było za prosto, te dodatkowe opcje muszą też być dodatkowo zabezpieczone, by nie tworzyć zbyt wielu furtek do włamań.

    Jest nad czym pracować, ale zastąpienie idiotów przez głupi program niestety dla ludzi i tak da lepsze rezultaty, patrząc na to co wyczyniają kierowcy...
  • avatar
    ryhard
    To faktycznie yntelygentne te Tesle ha hah
  • avatar
    Silver
    Moim zdaniem jest to głupota i niebezpieczne. Dlaczego? Bo nawet jeśli na bardzo krótkim dystansie ta Tesla zatrzyma się ze znacznej prędkości to nie uchroni jej przed najechaniem w nią w 4 litery przez inne auto - szczególnie o większej masie (skrajny przypadek). Z resztą sytuacja taka potrafi mieć miejsce przy obecnym ruchu tylko dlatego, że kierowca, który z powodzeniem by zdążył na późnym żółtym już hamuje.

    Jeśli w autopilocie to kwestia dyskusyjna - kwestia jak porusza się w szybszym ruchu niż tylko zakorkowanym i powolnym.
    -1
  • avatar
    pawluto
    No to już widzę masę wypadków - W Polsce są tak durne przepisy że na skrzyżowaniu tuż za światłami stoi blok a w nim na dole jest apteka...Oczywiście posiada zielony neon krzyżyka który cały czas świeci się rozpraszając uwagę kierowców. Gdy pierwszy raz tam jechałem byłem pewien że mam zielone a patrzyłem na światła ale że tuż za nimi jest neon apteki...na szczęście miałem zielone więc do niczego nie doszło.
    Ale już widzę jak u nas ktoś jedzie tym skrzyżowaniem teslą...masakra.
    Na szczęście tych aut jest u nas malutko.
    -1
  • avatar
    Ołjejor
    Szczerze mam to w dupie.
    Milego dnia
    -4
  • avatar
    BrumBrumBrum
    a jak jest kilka fatalnie rozstawionych świateł, i to powyżej drutów trajtkowych? hehe :)