Gry komputerowe

Technologia Nvidia DLSS odniosła sukces. Nie zgadniecie ile gier ją obsługuje

przeczytasz w 2 min.

Funkcja Nvidia DLSS jest z nami kilka dobrych lat i niewątpliwie można mówić o jej ogromnym sukcesie. Producent pochwalił się liczbą gier wspierających technologię.

Nvidia DLSS (Deep Learning Super Sampling) to technologia, która odpowiada za skalowanie obrazu w grach komputerowych - karta generuje obraz w niższej rozdzielczości, który jest powiększany i wyostrzany. Funkcja wykorzystuje sprzętowe jednostki głębokiego uczenia z kart GeForce RTX, dzięki czemu można uzyskać znaczną poprawę wydajności w grach.

Producent stale usprawnia rozwiązanie i algorytmy sztucznej inteligencji i od DLSS 2.0 można liczyć na poprawę płynności animacji bez wyraźnej straty na jakości obrazu.

Technologia Nvidia DLSS dostępna w kolejnych grach

Co prawda technologia DLSS jest dostępna tylko dla kart graficznych Nvidii (w odróżnieniu np. od konkurencyjnego AMD FSR), ale funkcja i tak cieszy się rosnącym zainteresowaniem deweloperów tworzących gry. Producent pochwalił się, że funkcja DLSS jest dostępna już w ponad 150 grach (dla porównania konkurencyjne AMD FSR niedawno przekroczyło 70 tytułów).

Nvidia DLSS

Wśród najnowszych tytułów, które otrzymały wsparcie tej techniki w lutym znalazły się między innymi:

  • Dying Light 2 Stay Human – DLSS zapewnia nawet 2-krotny wzrost wydajności. Oprócz techniki DLSS gra wspiera akcelerowany przez karty GeForce RTX ray tracing wykorzystany w globalnym oświetleniu, cieniach, odbiciach światła czy okluzji otoczenia.
  • Martha Is Dead – DLSS zapewnia płynną rozgrywkę, a dostępna od 24 lutego gra wykorzystuje również oparte na ray tracingu cienie i odbicia światła.
  • Phantasy Star Online 2 New Genesis – DLSS zwiększa wydajność nawet o 45%, umożliwiając użytkownikom kart GeForce RTX 3060 i szybszym rozgrywkę w jakości ponad 60 kl./s w rozdzielczości 4K.
  • SCP: Pandemic – DLSS zapewnia nawet 90% wzrost wydajności w rozdzielczości 4K, dzięki czemu każda karta graficzna GeForce RTX osiąga ponad 100 kl./s. Gra będzie dostępna od 22 lutego.
  • Shadow Warrior 3 – Premiera gry zaplanowana jest na 1 marca, ale producent nie ujawnia szczegółów na temat korzyści z zastosowania DLSS.
  • Sifu – DLSS zwiększa wydajność rozgrywki nawet o 45%, umożliwiając użytkownikom wszystkich kart GeForce RTX zabawę w jakości ponad 100 kl./s w rozdzielczości 4K i najwyższymi ustawieniami graficznymi. 
  • Supraland: Six Inches Under – DLSS zwiększa wydajność rozgrywki nawet o 65%, umożliwiając wszystkim kartom graficznym GeForce RTX osiągnięcie ponad 60 kl./s w rozdzielczości 4K.

Jeśli nie mieliście okazji, koniecznie zerknijcie do artykułu, w którym sprawdziliśmy działanie DLSS w Dying Light 2 po zaktualizowaniu gry do 1.04 – wnioski są naprawdę zaskakujące.

Jak oceniacie DLSS? Mieliście okazję korzystać z tej funkcji?

Źródło: Nvidia

Komentarze

30
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    biesz
    13
    Ci którzy gnoją DLSS. Prawdopodobnie nigdy nie mieliście okazji tego przetestować jadąc jeszcze na GTX. Technologia jest świetna. W najnowszej wersji różnić z włączonym DLSS przy ustawieniu na jakość różnic praktycznie nie widać. Różnica w FPS to kilkanaście FPS. Dwa przykłady: God of War na RTX 2070 OC i 2700X przy ustawieniach na ultra bez DLSS to około 48 FPS. Z DLSS stabilne ponad 65 i osobiście pogorszenia grafiki nie widzę. To samo Zero Horizon Down. Wszystko na ultra. Bez DLSS trochę ponad 50 FPS. Z DLSS grubo ponad 60. Żeby było ciekawiej oba tytuły mają też wsparcie dla FSR, które wygląda dramatycznie źle a skok wydajnościowy jest mały. DLSS działa. I to bardzo dobrze ale dopiero od niedawna z wejściem wersji 2.0. Z kolei najnowsza wersja 2.3.7 jest zadziwiająco sprawna.
    • avatar
      Ciekawski_
      4
      FSR można zaimplementować w każdej grze niskim kosztem. Nvidia musi się bardzo starać o to aby ta funkcja jak najwolniej się rozprzestrzeniała, skoro dopiero 70 gier oficjalnie obsługuje FSR.
      Można to uruchomić samemu.
      • avatar
        kitamo
        2
        DLSS to wiekszy przełom w gamingu niz RT. Jeden z bardziej istotnych ficzerów ostatnich 10lat.
        • avatar
          Batyra
          0
          Dawać 3090ti!!!!
          • avatar
            biesz
            0
            Ci którzy gnoją DLSS. Prawdopodobnie nigdy nie mieliście okazji tego przetestować jadąc jeszcze na GTX. Technologia jest świetna. W najnowszej wersji różnić z włączonym DLSS przy ustawieniu na jakość różnic praktycznie nie widać. Różnica w FPS to kilkanaście FPS. Dwa przykłady: God of War na RTX 2070 OC i 2700X przy ustawieniach na ultra bez DLSS to około 48 FPS. Z DLSS stabilne ponad 65 i osobiście pogorszenia grafiki nie widzę. To samo Zero Horizon Down. Wszystko na ultra. Bez DLSS trochę ponad 50 FPS. Z DLSS grubo ponad 60. Żeby było ciekawiej oba tytuły mają też wsparcie dla FSR, które wygląda dramatycznie źle a skok wydajnościowy jest mały. DLSS działa. I to bardzo dobrze ale dopiero od niedawna z wejściem wersji 2.0. Z kolei najnowsza wersja 2.3.7 jest zadziwiająco sprawna.
            • avatar
              -SnR3-
              -3
              Kolejny g****ny PR od Nvidii a benchmark przyklaskuje. Ile jest dlss na rynku a Ile jest FSR? Pod tym wzgledem dlss ewidentnie dalo dpy I powinno byc juz w wielu wielu wiecej tytulach.
              • avatar
                myszka91
                -8
                Barany wszystko łykają, nie jest to żadna niesamowita nowa technologia tylko coś co zawsze nazywało się zmniejszeniem detali w opcjach graficznych gry typu niższa rozdzielczość lub wyłączony Antialiasing. Nvidia potrzebuje "nowych" fałszywych technologi aby mieć pretekst do sztucznego zawyżania wymagań sprzętowych gier i wydawania coraz to nowszych kart graficznych, kiedyś próbowali wałków typu PhysX albo HairWorks ale słabo to prezentowali i się to nie przyjęło, a teraz odrobili lekcję i jadą choćby na fałszywym RT, a "eksperci" się tym podniecają jak to korporacja ich dyma.
                • avatar
                  LocutusOfBorg
                  0
                  To dalej jest upscaling, bo układy nie wyrabiają. Wolę już FSR, przynajmniej nikt tego nie reklamuje, że lepsze od native res.
                  • avatar
                    Marucins
                    0
                    Co z tego skoro implementacja nie jest sobie równa.
                    DLSS jednej gry wygląda rewelacyjnie, gdy w drugiej mamy miernotę.