Kontrolery do gier

Wiemy już jak wygląda nowy pad do PS5 - oto DualSense!

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
57 komentarzy Dyskutuj z nami

Sony wreszcie zaskoczyło pozytywnie. Zaprezentowano DualSense, czyli oficjalny kontroler PlayStation 5. Nie wypada zaprzeczać, że szybko wpada w oko. Co poza ciekawą stylistyką zaoferuje?

DualSense to oficjalny kontroler PlayStation 5

Czy łatwo jest stworzyć najlepszy pad do konsoli? Deklaracje producenta nikogo raczej nie zaskoczą. Jak twierdzi, postanowiono zachować wiele z tego, co gracze polubili w DualShock 4, a jednocześnie dodać nową funkcjonalność i dopracować wygląd.

Dzięki DualSense twórcy gier na PlayStation 5 mają otrzymać możliwość zbadania o to, aby gracze jeszcze bardziej zanurzyli się w rozgrywce. Wręcz poczuli ją, za co odpowiadać ma dotykowe sprzężenie zwrotne. W trakcie rozgrywki ma zapewniać to różnorodne wrażenia. Jako przykład podawana jest jazda samochodem, inna po twardej nawierzchni, a inna po błocie. Swoją rolę odgrywać mają też wyzwalacze adaptacyjne w przyciskach L2 i R2. Dzięki nim jak nigdy wcześniej radość dawać ma np. strzelanie z łuku.

Zrezygnowano z przycisku Udostępnij, chociaż może właściwsze jest stwierdzenie, że zastąpiono go przyciskiem Utwórz. Producent wspomina tu o nowych sposobach tworzenia niesamowitych treści z rozgrywki, którymi można się łatwo podzielić ze światem, ale na szczegóły każe czekać. Wedle zapewnień, względem kontrolera z obecnej generacji DualSense przyniesie lepszą żywotność akumulatora i to przy mniejszej wadze całej konstrukcji. Zadbano też o wbudowany mikrofon.

DualSense

Nie da się pominąć kwestii stylistyki, bo i tu widać zmiany. Skorygowano pozycję pozycję paska świetlnego, ale wzrok przyciąga przede wszystkim kolorystyka. Sony zdecydowało się na dwukolorowy projekt, co już samo w sobie jest pewnym zaskoczeniem. Dodatkowo zdecydowanie dominuje biel.

Jak oceniacie design DualSense?

Prezentacja DualSense to dobry znak dla wyczekujących PS5

W oficjalnym komunikacie czytamy, że producentowi udało się osiągnąć swojego rodzaju kamień milowy. Poza publiczną prezentacją DualSense ważne jest, że właśnie trafia on w ostatecznej wersji do programistów. Wygląda na to, że premiera konsoli nie jest zagrożona i odbędzie się zgodnie z wcześniejszymi założeniami, czyli w okresie świątecznym tego roku.

„DualSense to radykalne odejście od naszej poprzedniej oferty kontrolerów i pokaz tego, jak silnie odczuwamy skok pokoleniowy przy PS5. Nowy kontroler, wraz z wieloma innowacyjnymi funkcjami PS5, znacząco zmieni doznania z gier - kontynuując naszą misję mającą na celu przekraczanie granic rozgrywki, teraz i w przyszłości. Społeczności PlayStation chcę podziękować za dzielenie z nami tej ekscytującej podróży, podczas której zbliżamy się do premiery PS5 w okresie świątecznym 2020. Z niecierpliwością czekamy na dalsze informacje na temat PS5, w tym na temat projektu konsoli.” - Jim Ryan, prezes i dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment

Źródło: Sony

 

Warto zobaczyć również:

Komentarze

57
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Altru
    Widać, że jednak ergonomia Xboxa obecnie jest najlepsza do padów .
    13
  • avatar
    raffal81
    Bardzo ładny ;)
  • avatar
    kitamo
    Mnie ciekawi kwestia o której wypowiedział się inżynier z Crytek - odnośnie prostoty w tworzeniu na PS5 i braku mozliwości wykorzystania faktycznie tych papierowych 12Tf w przypadku XSX.



    "As a programmer and developer, which do you consider the best console for working and coding? PlayStation 5 or Xbox X series?

    Definitely PlayStation 5.

    As a programmer, I would say that the PlayStation 5 is much better, and I don't think you can find a programmer who can outperform the PlayStation 5 from the Xbox X-Series. For the Xbox, they have to put DirectX and Windows on the console, which is many years old, but for each new console that Sony builds, it also rebuilds the software and APIs in any way it wants. It is in their interest and in our interest. Because there is only one way to do everything, and theirs is the best way possible. "

    "Microsoft has split the RAMs in two. The same mistake that the Xbox One made. One part of RAM has high bandwidth and one part of RAM has low bandwidth. And obviously, encoding this console will have a story. Because the total number of things we have to put in fast RAM is so much that it will be annoying again, and if we want 4K to support it, that's another story. So there will be parts that prevent the graphics card from reaching that speed. "

    Nie bez powodu Cenry powtarzał wielokrotnie zetworza platforme devs-friendly i jesli to powyższe to prawda to faktycznie mamy do czynienia z bardzo fajnym sprzetem.
  • avatar
    levusek1992
    Ładny i na pewno będzie wygodniejszy od aktualnych dziwolągów od Xboxa. Nie wiem czy analogi nie powinny być wyżej, ale na pewno dobrze, że są symetrycznie
  • avatar
    Konto usunięte
    Przydałoby się, żeby był mniej awaryjny, bo mam kilka DS3, które przeżyły wielokrotnie więcej niż moje DS4 i żaden nie padł, a z DS4 padły 2/2 z różnymi objawami i obecnie mam już trzeci. A gram bardzo mało, konsoli używam więcej do apek VOD.
  • avatar
    kitamo
    wygląda bardzo fajnie
  • avatar
    Krypi
    A Przy okazji z PS Now US działa w Polsce można mieć 800 gier w cenie 258zł rocznie.
    https://youtu.be/gh5MEvLWY_0

    Jak kogoś ciekawi jak działąją gry z PS Now na PC poniżej realny gameplay:
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLXNlK4bJMJ-fwtE98eV4AyvHGL6GgNIwj
  • avatar
    Mar3k
    Mi się nowy pad podoboba ale to kwestia gustu, oby był wygodny, twały i precyzyjny, a reszta to kosmetyka.
  • avatar
    dampool
    wygl;ada jak odpustowy dla dzieci
  • avatar
    asnex
    Muszę go mieć chociażby do PC.
    Świetny design
  • avatar
    rTech
    Mimo, że jestem trochę bardziej nastawiony na XSX to pad się wydaję bardzo fajny.
  • avatar
    develoop
    Jak dla mnie wygląda tandetnie, ale to kwestia gustów.
  • avatar
    Prezentacja tego pada odmieniła moje życie. A nie.. zaraz...
  • avatar
    Luiso
    Moim zdaniem świetnie wygląda. Kształt wreszcie prawidłowy (jak u konkurencji od wielu lat) i wizualnie również bardzo ciekawy. Wizualnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Oby był wygodny chociaż na poziomie obecnego pada od xboxa.
  • avatar
    Skrzypas
    Jako właściciel xboxa, w sumie od 2006 gram głównie na X, miałem także PS3 i PS4 - uważam żę Pad od X jest najlepszym padem na rynku. Mimo to ten pad bardzo mi się podoba. Ergonomia X'a, i jednak jest zaprojektowany w duchu PS.
  • avatar
    adamgr
    Jakoś bardzie jestem przekonany do pada Xb.
    A ten biały do PS to już w ogóle jakaś porażka.
    -1
  • avatar
    Blackshadow
    Wygląda jak futurystyczna koncepcja z 2008 roku stworzona przez fana. Nie wierzę że Sony wypuści coś takiego XD
    -1
  • avatar
    Wiedzmin69
    Porazka... wywalic ten dotykowy panel i to pieprzone swiatelko. Nikt tego gunwa nie uzywal w ps4. A zabiera baterie... z reszta PS5 i tak jest zacofane. Potrzeba minimum 12tflop to gry w 4K. Pierwszy raz w zyciu wybiore Xbox.
    -2
  • avatar
    steelek
    grunt że akumulatory niewymienialne! Można powiedzieć że w sumie do PS5 dają przewodowe pady :D
    -5
  • avatar
    Much_
    Oby te ledy nie świeciły po oczach w ciemności :)
  • avatar
    Dudi4Fr
    Wygląda jak coś prosto od Alienware-a...