Internet

Google Meet w końcu zapisze rozmowę na żywo

przeczytasz w 1 min.

Automatyczne zapisywanie rozmów może być bardzo przydatnym dodatkiem w Google Meet. Przyda się podczas służbowych wideokonferencji, a także lekcji zdalnych.

Otter.ai oferuje automatyczną transkrypcję. Sztuczna inteligencja słucha treści przesłanej w formie audio, a po chwili pokazuje zapis w formie tekstowej. Potrafi rozpoznać ilu jest rozmówców, umożliwia ponowne odsłuchanie nagranego wyrażenia po kliknięciu na nie, a także łączy się z kalendarzem. Podstawowa wersja konta jest całkowicie darmowa i oferuje tłumaczenie do 600 minut miesięcznie.

Otter.ai na Chrome

Teraz pojawił się nowy dodatek Otter.ai do Chrome, dzięki któremu otrzymamy zapis na żywo podczas rozmowy w Google Meet. W komunikatorze zobaczymy napisy, a całe nagranie będzie zapisywane bezpośrednio na koncie Otter.

Poniższy film pokazuje w skrócie jak działa ta przydatna wtyczka. Jest bardzo prosta w obsłudze i przydatna, jeżeli zależy nam na zachowaniu swoich rozmów.

Jak włączyć transkrypcję na żywo w Google Meet?

Najpierw należy pobrać dodatek z Chrome Web Store i go zainstalować. Jeżeli nie pojawi się ikona na pasku rozszerzeń, wystarczy ją przypiąć za pomocą przycisku z pinezką. Podczas rozmowy w Google Meet trzeba kliknąć tę ikonę, zalogować się na swoje konto Otter.ai, a następnie wybrać przycisk nagrywania. Rozpocznie się wtedy zapisywanie rozmowy w czasie rzeczywistym.

W panelu bocznym dostępne są potrzebne elementy sterujące: zapisanie i udostępnianie treści innym osobom, otwarcie widoku pełnoekranowego czy włączenie napisów.

Dodatek działa w ramach bezpłatnego konta Otter.ai, więc jeżeli rozmawiamy sporadycznie nie ma konieczności przechodzenia na płatną wersję. Z automatycznych transkrypcji można też korzystać w aplikacji Zoom, jednak tu już trzeba mieć płatną wersję konta Otter.ai i Zoom.

Minusem usługi jest to, że na razie obsługuje zapis jedynie w języku angielskim. Nie wiadomo jak szybko aplikacja będzie się rozwijać i kiedy doczekamy się innych języków. Jednak nawet bez obsługi języka polskiego może przydać się osobom, które zdalnie uczą się angielskiego lub pracują w międzynarodowym zespole.

Źródła: Otter.ai, TheVerge

Warto zobaczyć również:

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Kenjiro
    0
    To Google Meet nie pozwala na zapis nawet audio z telekonferencji? Przecież to podstawowa funkcja.
    • avatar
      dolph
      0
      obs nie daje rady zgrać tego?