• benchmark.pl
  • Gry
  • Poznaliśmy (wysokie) wymagania sprzętowe Godfall, jednej z pierwszych next-genowych gier
Gry

Poznaliśmy (wysokie) wymagania sprzętowe Godfall, jednej z pierwszych next-genowych gier

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
40 komentarzy Dyskutuj z nami

Być może nie wszyscy pamiętają, ale Godfall pojawi się także na PC. Twórcy właśnie zdradzili, jakiego sprzętu będzie potrzeba do zabawy.

Wymagania sprzętowe Godfall ujawnione

Godfall to tytuł bardzo intrygujący. Nie tylko z racji tego, jaką rozgrywkę przyniesie, ale również z powodu jego dotychczasowych losów. Był pierwszą oficjalnie potwierdzoną grą na konsolę PlayStation 5, ale wstępne zapowiedzi i materiały nie napawały szczególnie dużym optymizmem. Z czasem optyka zaczęła się zmieniać, bo i Godfall zaczął wyraźnie nabierać kształtów i prezentować się dużo lepiej. Cały czas akcentowano przy tym nową konsolę Sony, ale przecież premierę zaplanowano również na PC.

I tym razem to właśnie ta platforma znalazła się w centrum uwagi. Twórcy przedstawili bowiem wymagania sprzętowe, w tym przypadku to dwie konfiguracje. Minimalna ma pozwalać na uruchomienie gry i płynną rozgrywkę na niższych, niesprecyzowanych ustawieniach. Spełniając zapisy znajdujące się w rekomendowanej można natomiast spodziewać się zabawy na wysokich ustawieniach przy rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę.

Minimalna konfiguracja sprzętowa:

  • OS: Windows 10
  • procesor: AMD Ryzen 5 1600 / Intel Core i5-6600
  • 12 GB RAM
  • karta graficzna: AMD Radeon RX 580 8GB / Nvidia GeForce GTX 1060 6GB

Zalecana konfiguracja sprzętowa:

  • OS: Windows 10
  • procesor: AMD Ryzen 5 3600 / Intel Core i7-8700
  • 16 GB RAM
  • karta graficzna: AMD Radeon 5700 XT 8GB / Nvidia GeForce GTX 1080Ti 11GB

Godfall w 4K na Ultra będzie potrzebował bardzo wydajnej karty graficznej

Czegoś brakuje prawda? Graczom liczącym na zabawę w 4K dodatkowe wyjaśnienia przynosi materiał wideo opublikowany przez AMD. Skupia się o nie tylko na samej grze, ale też na kartach graficznych Radeon RX 6000. Najistotniejszy komunikat mówi o tym, że w przypadku chęci uruchomienia Godfall w 4K i na ustawieniach Ultra potrzeba będzie komputera dysponującego kartą graficzną z 12 GB pamięci. To oznaczałoby, że problemy będzie mieć nawet NVIDIA GeForce RTX3080.

Wizja testów Godfall w wersji PC właśnie stała się bardziej atrakcyjna.

Przypomnijmy, ze premierę zaplanowano na 12 listopada. Godfall w wersji PC będzie dostępny tylko w Epic Games Store.

Źródło: Counterplay Games, AMD

Warto zobaczyć również:

Komentarze

40
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ad_Lou
    już powoli wychodzą gry wymagające nowych kart do swobodnej rozgrywki na (naj)wyższych detalach, a kart dalej brak o.O
    11
  • avatar
    hollow_
    Nie wiem jak Wy, ale ja tam żadnej nextgenowej grafy nie widzę. To co widzę, w żaden sposób nie usprawiedliwia takich wymagań.
  • avatar
    Mario2k
    Co jest śmieszne to tam w tej grze jakiś cudów graficznych nie widać. Wystarczy podać że to grafika next-gen a małolaty już będą piać z zachwytu Braindead MotherF.......
  • avatar
    raffal81
    I tak zagram w nią na PS5 ;) wystarczy :D
  • avatar
    Warmonger
    I tak to się kręci. Trzeba wydawać bardziej zasobożerne gry, żeby przypadkiem najnowsze karty nie okazały się zbyt mocne ;)
  • avatar
    kitamo
    " Najistotniejszy komunikat mówi o tym, że w przypadku chęci uruchomienia Godfall w 4K i na ustawieniach Ultra potrzeba będzie komputera dysponującego kartą graficzną z 12 GB pamięci. "

    Jedyny argument na jaki moze pozwolic sobie AMD bo ich karty maja po prostu 16gb.
  • avatar
    adam6056
    Ktoś wgl czeka na tą grę? Zróbcie ankietę, byłoby miło
  • avatar
    fox28
    Kto nie widzi tej next genowej grafiki niech dalej siedzie na GTX 1060. Cienie , swiatło i odbicia powalają coraz bliżej reala
  • avatar
    kitamo
    Nie da się sprawdzić ile VRAM faktycznie wymaga gra. Mozna sprawdzic ile silnik gry potrafi alokowac do pamieci VRAM.
    Wykorzystanie a alokowanie to duza roznica.

    Kiedys za czasow GTX970 ludzie przeciez plakali ze karta nie ma 4GB tylko 3,5GB VRAM i im gry przycinaja przez te brakujące 0,5GB.
    Wszystkie redakcje pokazywaly jakie to straszne jest bo gry pokroju farcry wymagają 4GB VRAM co probowaly udowodnić za pomoca rivatunera itp.
    Jednak szybko okazalo sie ze ta sama gra przy 8GB vram potrafi zapelnić pamięc praktycznie w 80% i nagle gry na gtx970 przestały przycinac (szczegolnie tym ktorzy tych kart nie mieli).

    Jaki wniosek z tego? ano taki ze alokacja vram a realnie wymagany vram to roznica.

    Jesli gra wymaga 7GB vram a alokuje sobie 12GB to tylko lepiej - mniej porzeba pracy CPU by dekompresowac dane. Nie oznacza to absolutnie ze przyniesie to widoczną wydajnosc.
    Jesli natomiast mamy grafe z 8GB VRAM i trafi sie gdzies przez sekunde scena gdzie nie po drodze bedzie procesorowi dodatkowo dekompresowac dane to moz to sie objawic w 0.1% fps gdzie framerate na ulamek sekundy spadnie.
    To tyle w róznicy.
    Pamiec VRAM nie dziala tak ze ładuje sie do niej dane raz i jak jest jej za mało to nie da sie grac.
    Dobry silnik gry ładuje 2x tyle do vramu ile jest tak naprawde potrzebne.

    Tutaj to jest czysty i sprytny marketing po stronie AMD - mamy wiecej vram wiec mowmy o tym na kazdym kroku.
    Tak samo z wydajnoscią - nasza arta jest szybsza w grze X - to ze jest wolniejsza w tej grze po odpaleniu RT albo w ogole nie działa z RT to pomińmy. To ze dziala wolnie jw grze Y i Z tez mozna pominac. :)
  • avatar
    ARTMAX
    Buhahaha ... NextGen?! - 1:30 i te pojawiające się kilka metrów przed graczem trawki...żenada. Poziom grafiki też słabiutki, odrealniony i surowy. Ray Tracing tutaj obejmuje tylko cienie jak w SOTTR... słabo. Jeżeli to ma wymagać 12GB VRAM, to chyba tylko na specjalne zlecenie AMD. Swoją drogą wyciekły wyniki RX 6800 w SOTTR z włączonym RT. Karta niby wypada o 21% lepiej od RTX 3070, ten wygrywa dopiero po włączeniu DLSS o 17%. Może karty AMD są dobre właśnie w cieniowaniu z RT? Oczywiście testy mogą być fejkiem, przeprowadzone niby na platformie opartej o R5 3500X...Rozważam RX 6800XT jeżeli wypadnie dobrze w niezależnych testach. Tym bardziej na platformie bez CPU Ryzen 5xxx.
    -1
  • avatar
    awesome1337
    > w przypadku chęci uruchomienia Godfall w 4K i na ustawieniach Ultra potrzeba będzie komputera dysponującego kartą graficzną z 12 GB pamięci. To oznaczałoby, że problemy będzie mieć nawet NVIDIA GeForce RTX3080.

    ale bzdura, gra na karcie amd z 16gb zajmuje tyle vramu w takiej scenie w 4k i to jest koniec tej informacji
    NIGDZIE nie ma mowy o wymaganych minimum 12gb, zaalokowany ram to nie jest używany ram, gdybyśmy odpalili ta sama gre ta sama scene w 4k na karcie która ma 24gb vramu to nagle okazało by się ze zajmuje 16gb

    3080 w 4k spokojnie poradzi sobie z ta gra w 4k
    nawet w prezentacji powiedzieli "Godfall requires tremendous memory bandwidth to play smoothly"
    mem bandwidth to akurat coś czego 3080 nie brakuje

    siejecie panike i tyle, pudelek a nie benchmark
    -7
  • avatar
    anthony0013
    Od mniej więcej roku 2005 za dużo się nie zmieniło w grach prócz lepszej jakości tekstur i jakichś innych pomniejszych błyskotek. Nie wiem, jak taka gra może wciągać ani jak taki "dorosły" człowiek może się tym fascynować.
  • avatar
    hexon6
    Ta gra jest zajebista. Zapowiada się dobre granie. Jak dobrze, że dostałem ją z RX 5700 XT, ale będę już ogrywać na RX 6800 XT albo RX 6900 XT.