• benchmark.pl
  • Gry
  • Nowe gry będą przepiękne! Zobacz prezentację silnika Unreal Engine 5
Gry

Nowe gry będą przepiękne! Zobacz prezentację silnika Unreal Engine 5

przeczytasz w 2 min.

Silnik Unreal Engine 5 został oficjalnie zaprezentowany. Demo z PlayStation 5 robi olbrzymie wrażenie, a skoro to rozwiązanie ma zmieniać zasady gry, to przyjrzyjmy mu się dokładnie.

Unreal Engine 5 nadciąga, a zaprezentowane demo technologiczne stanowi zapowiedź, że na PlayStation 5, Xbox Series X i pecetach zagramy w naprawdę piękne gry. Plan jest taki, by zatarły się różnice między grafiką w grach a filmowymi scenami CGI, a wszystko to było dostępne dla twórców na wyciągnięcie ręki.

Co to jest Unreal Engine 5?

Unreal Engine 5 to najnowszy silnik gier komputerowych tworzony przez Epic Games. Poprzednie, obecne na rynku od 1998 roku wersje, a w szczególności wydany w 2014 roku UE4, cieszą się olbrzymim zainteresowaniem producentów. Ci chętnie wykorzystują go w swoich projektach właściwie z wszystkich możliwych gatunków, przede wszystkim ze względu na duże możliwości, jakie oferuje – zarówno graficzne, jak i fizyczne

Unreal Engine 5 logo

Nowy UE5 powstał z myślą o nowej fali gier tworzonych na konsole kolejnej generacji: PlayStation 5 i Xbox Series X, jak również coraz wydajniejsze komputery. Wprawdzie Unreal Engine 4 również jest z nimi kompatybilny, ale ten nowy zaoferuje twórcom gier znacznie większe możliwości, co z kolei docenimy my, gracze. 

Zobacz możliwości Unreal Engine 5 – demo technologiczne: 

Demo, które możecie zobaczyć poniżej, zostało uruchomione na konsoli PlayStation 5 i było renderowane w dynamicznej rozdzielczości – przez większość czasu w 1440p. Firma Epic Games potwierdziła jednak, że tę samą demonstrację można by przeprowadzić na komputerze w „aktualnej specyfikacji”

Jakie są najważniejsze nowości w Unreal Engine 5?

Powyższa demonstracja – zatytułowana Lumen in the Land of Nanite – prezentuje możliwości silnika Unreal 5. Przede wszystkim koncentruje się na dwóch technologiach, umożliwiających tworzenie realistycznego środowiska i upraszczających ten proces, a będących najważniejszymi nowinkami w tej wersji UE: 

  • Lumen – zapewniający dostosowujące się do każdej sceny i biorące pod uwagę wiele różnych czynników (takich jak kąty nachylenia czy liczba i rodzaj źródeł światła), realistyczne i dynamiczne oświetlenie. Światło, cienie i odbicia reagują natychmiastowo na wszelkie zmiany, niezależnie od tego czy środowisko będzie milimetrowe czy kilometrowe. 

UE5 Lumen

  • Nanite – umożliwiający generowanie olbrzymich ilości szczegółów geometrycznych, poprzez importowanie wysokiej jakości obiektów bezpośrednio do silnika gry – są one przesyłane strumieniowo i skalowane w czasie rzeczywistym. Oznacza to koniec z ograniczeniami, takimi jak budżety pamięci wielokątów czy ręcznie tworzone LOD.

UE5 Nanite

Unreal Engine 5 to także:

  • biblioteka Quixel megascans, 
  • ulepszone efekty wizualne Niagara VFX, 
  • zaawansowany system zniszczeń, 
  • poprawki systemu animacji 
  • oraz ulepszone efekty audio.

Kiedy Unreal Engine 5 zadebiutuje w grach? 

Unreal Engine 5 będzie gotowy w 2021 roku. Dokładna data nie została ujawniona, wiemy za to, że wydanie pełnej wersji zostanie poprzedzone edycją testową, której premiera jest planowana na początek przyszłego roku. 

W gry na silniku Unreal Engine 5 zagramy nie tylko na nowych konsolach

Choć możliwości Unreal Engine 5 zaprezentowano na PlayStation 5, silnik będzie kompatybilny także z Xbox Series X i konsolami obecnej generacji. W gry na UE5 zagramy też na pecetach i Macach, a nawet na smartfonach i tabletach z Androidem i iOS-em. Oczywiście nie na każdym urządzeniu zachwycimy się grafiką tak jak w przypadku dema z PS5. 

Unreal Engine 5 screen

Jakie gry wykorzystają Unreal Engine 5?

Na razie lista gier bazujących na Unreal Engine 5 nie jest szczególnie długa, bo też – o czym już wspominaliśmy – sam silnik ma być gotowy dopiero w przyszłym roku. Poznaliśmy póki co dwa tytuły. Pierwszym z nich jest niezwykle popularny Fortnite, którego twórcy dokonają w 2021 roku przenosin. Docenić to mają przede wszystkim posiadacze PlayStation 5 i Xbox Series X, dla których wersja zadebiutuje wraz z konsolami. 

Unreal Engine 5 prezentacja

Wiemy też, że silnik Unreal Engine 5 będzie bazą dla gry Senua’s Saga: Hellblade 2 oraz – jak zapowiedział Phil Spencer – kilku innych gier tworzonych przez ekipy działające pod skrzydłami Xbox Game Studios z myślą o Xbox Series X. 

Źródło: Unreal Engine, Epic Games, Xbox, Dark Side of Gaming, The Verge, GSMArena, MSPowerUser, Gaming Bolt, informacja własna

Czytaj dalej o grach na urządzenia nowej generacji: 

Komentarze

95
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jarek1234
    5
    Wyglada ładnie ale w jakiej to jest płynności, wyglada mi to na 30 klatek niestety, a taka płynność to raczej średnio się do grania nadaje, nie po to czekamy na nową generacje by grać w 30 kl/s
    • avatar
      CyberdyneSystems
      5
      Wyobraźcie Sobie jaki był by sukces gdyby tak wyglądał HZD:2 na Playstation 5 lub nowa Forza i Gears-y na Pecetach i nowych Xboxach.
      • avatar
        Dekard
        3
        Gra jest "piękna" gdy ma wciągającą i świetną fabułę, realistyczna grafika nie sprawia że gry są "fajniejsze".
        • avatar
          MastaLama
          3
          Nie takie rendery już widzieliśmy ;-)
          • avatar
            Konto usunięte
            3
            Engine sobie, a gry sobie.
            • avatar
              Konto usunięte
              2
              Wersje konsolowe raczej taką grafikę będą miały z palcem w nosie a Komputery ogarną najmocniejsze aczkolwiek mogę się mylić,wszystko zależeć będzie od optymalizacji.Chętnie bym ograł coś takiego w wydaniu nowej pani Lary Croft :)
              • avatar
                Warmonger
                1
                Wygląda powalająco o.O

                A jak wyjdzie w praktyce, zobaczymy. Nawet najlepszy silnik nie powstrzyma deweloperów przed tworzeniem brzydkich i zabugowanych gier :P
                • avatar
                  raffal81
                  0
                  Wygląda pięknie, przepych danych też jest ogromny, nie na darmo przyda się szybki dysk SSD w konsoli.
                  Wiadomo że to takie demo, ale gry na przyszłą generacje będą na pewno świetnie wyglądać. Nie zależnie od wszystkiego PS5 na pewno kupię ;)
                  • avatar
                    xxx.514
                    0
                    Prezentacja na sprzęcie, który nie jest w stanie wykorzystać w pełni potencjału silnika... genialne.
                    • avatar
                      michal_mat
                      0
                      Ciekawe ile musiało posmarować Sony, żeby pokaz multiplatformowego jakby nie patrzeć silnika odbył sie na PS5. I pewnie będzie jak z RTX - realnie gry na nim będą dostępne najwcześniej w 2022 - wiec z 2 - 3 lata od pokazu technologii
                      • avatar
                        kabanosek
                        0
                        Nie będą. Nie ejakulujmy na widok grafiki. Pora zacząć czuć wstyd patrząc na te 30 fpsów
                        • avatar
                          piotreeeek
                          0
                          "Demo, które możecie zobaczyć poniżej, zostało uruchomione na konsoli PlayStation 5 i było renderowane w dynamicznej rozdzielczości – przez większość czasu w 1440p."

                          O kurka, jeszcze dynamiczne 1440p ? Naprawde? Jeszcze PS5 nie ma rynku a jedyne do czego ten szrot sie nadaje to jakieś zacofane dynamiczne 1440p? I to jeszcze w multiplatformowym demku.
                          Oj coś czuje że PC master race będzie silne w tej generacji jak nigdy. Jedyne miejsce do 4K i 60fps.
                          A kto chce grac w zacofanej jakości na PS5 to droga wolna.
                          • avatar
                            kitamo
                            0
                            A tak to tu zostawie

                            "IGN asked what advancements are in the PS5 that allows for Unreal Engine 5 to function at this high of a level on the console. Epic founder and CEO Tim Sweeney explained that it was the system storage advancements Sony hardware architect Mark Cerny revealed earlier this year that makes the next-gen Sony console a powerhouse."

                            "“[The PS5] puts a vast amount of flash memory very, very close to the processor,” says Sweeney. “So much that it really fundamentally changes the trade-offs that games can make and stream in. And that’s absolutely critical to this kind of demo,” Sweeney explained.

                            “This is not just a whole lot of polygons and memory. It’s also a lot of polygons being loaded every frame as you walk around through the environment and this sort of detail you don’t see in the world would absolutely not be possible at any scale without these breakthroughs that Sony’s made.”

                            Sweeney says that Sony’s storage architecture is far ahead of “the best SSD solution you can buy on PC today. And so it’s really exciting to be seeing the console market push forward the high-end PC market in this way.”"

                            Czyli czekamy na kolejna rewolucje SSD dla gamingowych PC.
                            • avatar
                              PS4Ekskluzyw
                              0
                              Napinacze i jak tam wasze teraflopsy klopsy na pc i xboxie :))) Ale cyrk...Wyszło szydło z worka :)))

                              https://twitter.com/TigerCA123/status/1260718242084974592

                              "Windows Central Gaming usunął swój tweet po tym, jak otrzymali potwierdzenie, że demo nie może działać na Xbox Series X, ponieważ nie ma dysku Ultra Ultra Speed ​​SSD jak na PlayStation 5 W wywiadzie dla Geoffa Keighleya: EpicGames zmniejszy skalę demo, aby można było uruchomić go na innym platformy"
                              • avatar
                                PS4Ekskluzyw
                                -8
                                Ale oprawa w czasie rzeczywistym aż zadrżało w posadach pcmr ;)

                                PS5 pokaże nie takie rzeczy jeszcze w grach na wyłączność od Sony. Teraz czekamy na pierwsze pokaz Horizon ZD 2 na silniku Decima i God of War. Dopiero kalesony będą pełne :))) Gdzie są napinacze pc....... piotruś i spółka już narobiła w kalesony :)))

                                Teraz już wiadomo po co taki dysk SSD w PS5 ;)
                                • avatar
                                  ARTMAX
                                  0
                                  Coś dziwnie wygląda ta wersja Lary ;-P
                                  • avatar
                                    xbk123
                                    0
                                    No jak tak będą wyglądały gry to w końcu, tak jak po Crysis 1, będzie można ponownie wrócić do rozmów o fotorealizmie w grach ; - )
                                    • avatar
                                      kalkulatorek
                                      0
                                      Grafika jest OK. Tylko żeby za grafiką stała treść i sprzedawano nam gier pociętych na kawałki....
                                      • avatar
                                        kkastr
                                        0
                                        Ciekawe, iż do dziś jest tak, że jeśli coś ma robić olśniewające wrażenie, to jest robione w stylu barokowy. Nie żaden modernizm, nie żadna współczesna architektura, tylko stare dobre wzornictwo pełne przepychu.
                                        • avatar
                                          MokryN
                                          0
                                          Silnik to nie gra. Jest cala masa "silników" a tylko kilka pięknych (i nie nudnych) gier.
                                          • avatar
                                            arek1976
                                            0
                                            pamiętajmy to jest demo max możliwości silnika wygląda ok ale w normalnej pracy grafików gdzie terminy gonią nie wykorzystują max możliwości bo nie ma na to czasu po 2 nawet jak by czas się znalazł to by gra miała takie wymagania ze by były problemy z optymalizacja ale to oznacza ze teraz 4 wykorzystają na max to tez dobrze ale jak 6 się ukarze 5 już pójdzie na max