Gry

Avalanche 2.0

AutorzyAvalanche Studios
Debiut w  roku2011
Najpopularniejsze gryJust Cause 2
W użyciutak
  
Wersja DirectX10, 10.1
Wersja OpenGL-
Obsługa multi GPUtak
Obsługa wielu rdzenitak
Maks. ilość obsł. rdzeni4


Avalanche 2.0 nie jest zupełnie "zielony", gdyż swoją karierę rozpoczął pięć lat temu pod nazwiskiem Avalanche. Po całkiem udanym debiucie, promotor zdecydował się na przeniesienie swojego zawodnika do wagi ciężkiej. Tam już jest "tłusto" i nie ma miejsca na potknięcia. Konkurenci to obtrzaskane w walce wygi. Czy swoim widowiskowym stylem i szybkością Avalanche w obecnym wcieleniu będzie w stanie wspiąć się na sam szczyt?

Z widowiskowością silnik nie ma żadnych kłopotów. Generuje olbrzymi, pełen szczegółów świat, w którym widoczność sięga po horyzont. Geometria terenu dostała duży zastrzyk polygonów – podłoże składa się z czterokrotnie większej ilości trójkątów niż w pierwszej części na X360. Ponadto skupiono się nad możliwością destrukcji otoczenia, a animację ruchów Rico napisano od nowa. Z przyjętą przez autorów konwencją (użycie linki z hakiem i spadochronu) engine nie ma najmniejszych problemów. Przynajmniej w teorii, bo jeśli chodzi o szybkość, to już nie jest tak wesoło. W Full HD przy najwyższych detalach Geforce 285 nie domaga. W tym świetle nie dziwi fakt, że gra nie obsługuje DirectX 9. Nawet Radek X1950 XTX pewnie nie poradziłby sobie ze średnimi szczegółami. Just Cause 2 to druga (po Halo 2) gra wymagająca Windows Visty lub 7. Silnik obsługuje DX10.1 i potrafi wykorzystać więcej niż dwa rdzenie. Procesor dwurdzeniowy widnieje w wymaganiach minimalnych, a gra zoptymalizowana jest pod kątem czterech rdzeni.

Jak wiemy JC 2 został wydany również na konsole. Jakie są różnice pomiędzy edycjami konsolowymi a PC? Komputerowa wersja oferuje miękkie cienie, miękkie cząsteczki i SSAO. Dziwi brak SSAO w JC 2 na konsolach, jakoś inne tytuły go oferują. Właściciele pecetów dostaną też opcję zwiększenia detali otoczenia do poziomu niedostępnego dla konsol. Posiadacze kart GeForce są dodatkowo uprzywilejowani - woda liczona jest na CUDA i wykorzystuje, inny, duzo bardziej skomplikowany algorytm.

Ciekwostka:
Wersja przeznaczona na PlayStation 3 ma opcję nagrywania filmików z gry i ich bezpośredni transfer na YouTube.