Karty graficzne

Podkręcanie

Oba akceleratory zostały wypożyczone na dość krótki czas. Dlatego też podkręcanie odbyło się w sposób skrócony. Skupiliśmy się na tuningowaniu rdzenia graficznego. Będziemy jeszcze testowali układy GeForce GTS 450, więc możemy zapewnić, że przemaglujemy je dokładniej. ;-)
 

Just Cause 2: 1680x1050, Max Detail
Aniso-x16, NoAA

GeForce GTX 460 768MB (675/900) 70
37
Radeon 5830 1GB (800/1000) 59
39
GeForce GTX 260 896MB (575/999) 58
33
ASUS GTS 450 1GB (@1000/1050) 58 (+5%)
33 (+3%)
Palit GTS 450 1GB (@970/1050) 57 (+4%)
33 (+3%)
Palit GTS 450 1GB (930/1000) 55
32
ASUS GTS 450 1GB (925/1000) 55
32
Radeon 5770 1GB (850/1200) 51
34
Radeon 5750 1GB (700/1150) 44
28
  średnie fps
minimalne fps

 

Crysis: 1280x1024, Very High Detail
Aniso-x00, noAA

Radeon 5830 1GB (800/1000) 40
32
GeForce GTX 460 768MB (675/900) 36
29
Radeon 5770 1GB (850/1200) 33
27
ASUS GTS 450 1GB (@1000/1050) 33 (+10%)
25 (+4%)
Palit GTS 450 1GB (@970/1050) 32 (+7%)
25 (+4%)
GeForce GTX 260 896MB (575/999) 31
23
Palit GTS 450 1GB (930/1000) 30
24
ASUS GTS 450 1GB (925/1000) 30
24
Radeon 5750 1GB (700/1150) 28
22
  średnie fps
minimalne fps

Układ graficzny ASUS GeForce GTS 450 Top podkręcaliśmy za pomocą narzędzia ASUS SmartDoctor. Podnieśliśmy napięcie zasilające rdzeń z  1,125 V do 1,212 V i taktowanie z 925 MHz do 1000 MHz. Pamięć natomiast przetaktowaliśmy do 1050 MHz.

Kartę Palit GeForce GTS 450 podkręciliśmy do 970/1050 MHz. Wydajność przed i po overclockingu przedstawiamy w dwóch grach: Crysis i Just Cause 2. Podkręcenie nie przyniosło ogromnego przyrostu szybkości działania gier. Liczyć można na tylko kilka dodatkowych kl./s.