• benchmark.pl
  • Netflix
  • Netflix zdetronizowany po raz pierwszy w historii. Kto jest nowym królem polskiego VOD?
Filmy / seriale / VOD

Netflix zdetronizowany po raz pierwszy w historii. Kto jest nowym królem polskiego VOD?

przeczytasz w 1 min.

Blokada współdzielenia konta na Netflix odbija się serwisowi czkawką? Na to wskazuje najnowszy raport firmy analitycznej Nielsen. Platforma po raz pierwszy utraciła tytuł lidera na polskim rynku VOD. Kto zajął miejsce na tronie?

Netflix traci tytuł lidera oglądalności w Polsce! YouTube zwycięża

Stało się. Netflix musi pogodzić się z utratą statusu lidera na polskim rynku VOD. Tak właśnie wynika z najnowszego raportu firmy analitycznej Nielsen – The Gauge – porządkującym dane na temat oglądalności na ekranie telewizora w odniesieniu do poszczególnych źródeł. 

Maj 2023 serwis zamknął z rezultatem 1,6% udziału w polskim rynku, tracąc 0,2% względem danych z kwietnia. Tym samym dał się prześcignąć platformie YouTube, która może pochwalić się wynikiem 1,7% udziału w ubiegłym miesiącu. 

Jest to pierwsza w historii przegrana Netflixa na rynku w kategorii wyników oglądalności na Smart TV. Nietrudno dopatrywać się w niej rezultatu niedawno wprowadzonych zmian, z blokadą współdzielenia konta na czele. Jak widać, darmowe treści z reklamami wzięły górę na rodzimej widowni.

Pozostałe 3,2% udziału w segmencie VOD zgarnęły serwisy, takie jak HBO Max, Disney+ czy SkyShowtime. To wciąż jednak zaledwie niewielki odsetek w kontekście wyników osiąganych przez tradycyjne media. Te niezmiennie zrzeszają przed telewizorami druzgocącą większość polskiej widowni. 

Nielsen - Netflix

Nielsen: tradycyjne media górą nad VOD

Podążając za danymi zaprezentowanymi w raporcie, telewizja przejęła aż 87,7% udziału w rynku, na co składają się rezultaty: 34,3% telewizji satelitarnej, 30,6% telewizji kablowej i 22,8% telewizji naziemnej. Trudno więc kwestionować fakt, że – jeżeli spojrzeć na nasze telewizory – w znacznej mierze wciąż pozostajemy (technologicznymi) tradycjonalistami. 

Na potrzeby powyższego raportu Nielsen przeanalizował dane miesięczne, pochodzące z 3 500 gospodarstw domowych i od niemal 9 700 panelistów. 

Źródło: Nielsen

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    tulika
    4
    no, cóż, nie da się zaprzeczyć, że większy wybór. Ale też można znaleźć ogromną ilość materiałów skupionych na treści, bez obowiązkowych wątków poproawnych politycznie bez których już chyba nie ma produkcji na netflixie. Nawet filmy animowane dla dzieci zaczynają tym przesiąkać...

    No pewnie, wpójmy to wszystkim dzieciom do głów i za ileś tam lat uda się zupełnie zmienić proporcje tego co rzadkie do tego co powszechne, i będzie się miało argumenty... Czym właściwie to się różni od putinowskiej telewizji?
    • avatar
      Arnett
      3
      Zapłacę za 5 kont aby używać jednego ponieważ w innym pakiecie nie mam tęczowej pogardy w 4k. Sami do tego doprowadzili. I raczej nikt płakać za nimi nie będzie.
      • avatar
        vacotivus
        1
        Jakoś mnie to nie dziwi...
        • avatar
          stalkerpl
          0
          tego kolorowego chłamu nie idzie oglądać, czarni, ciapaci, tęczowi, nie ma o nich nic w książce, historycznie tez ich nie było ale w serialu czy filmie netflixa są, mam daleko gdzies ich ubogacanie, dodam jeszcze że na canal+ są filmy oznaczone strefa LGBTQ,
          • avatar
            Gadon
            0
            O.o zaskakuje mnie na wykresie jak duży procent ma zwykła telewizja. Ludzie serio jeszcze tego używają?