Diablo 4 nie takie straszne, jak je malują – test kart i procesorów
Gry komputerowe

Diablo 4 nie takie straszne, jak je malują – test kart i procesorów

przeczytasz w 13 min.

Diablo 4 szturmem podbiło platformy streamingowe – czy to dlatego, że jest takie dobre, czy dlatego, że mało kto ma sprzęt, na którym można realnie pograć? Jeżeli faktycznie zastanawiacie się, na jaką wydajność w Diablo IV pozwolą różne karty i procesory, to dobrze trafiliście.

Po szumnych zapowiedziach, którymi Blizzard raczył nas już cztery lata temu, a także po ciepło przyjętych beta testach z początku tego roku, Diablo 4 w końcu trafiło do sklepów. Tytuł zbiera bardzo wysokie noty u recenzentów, choć nie aż tak wysokie u graczy. Czy powodem takiego stanu rzeczy są problemy techniczne? Czy Diablo 4 dobrze działa na starszym sprzęcie? A może tylko najnowsze RTX 4000, za sprawą obecnego tu DLSS 3, pozwolą na komfortowe granie? Ostatecznie ciekawi Was pewnie, czy graficznie najnowsze Diablo stanowi ucztę dla oczu. Na te wszystkie wątpliwości odpowiedź znajdziecie w niniejszej publikacji – zapraszamy do lektury.

Diablo 4 - Lilit

Diabeł dużo nie wymaga

Po wstępie jeszcze drobne przeprosiny za to, że publikacja ta pojawia się blisko 2 tygodnie po premierze gry – premiera przypadła na okres, w którym jeszcze zajmowaliśmy się targami Computex 2023 – jeżeli nie mieliście okazji na tę relację zajrzeć, to gorąco zachęcamy :) A teraz już bez dalszego przedłużania bierzemy się za omówienie testów. Jak zwykle zaczniemy od analizy wymagań systemowych.

Minimalna konfiguracja sprzętowa (720p, nieskie detale, 30 FPS):

  • OS: Windows 10 (64-bit)
  • procesor: Intel® Core i5-2500K lub AMD™ FX-8350
  • RAM: 8 GB
  • karta graficzna: NVIDIA® GeForce GTX 660 lub AMD Radeon™ R9 280
  • dysk: SSD z 90 GB
  • Internet: Stałe połączenie kablowe

Zalecana konfiguracja sprzętowa do FHD (1080p, średnie detale 60 FPS):

  • OS: Windows 10 (64-bit)
  • procesor: Intel® Core i5-4670K lub AMD™ R3-1300X
  • RAM: 16 GB
  • karta graficzna: NVIDIA® GeForce GTX 970 lub Radeon™ RX 470
  • dysk: SSD z 90 GB
  • Internet: Stałe połączenie kablowe

Zalecana konfiguracja sprzętowa do QHD (1440p, wysokie detale, 60 FPS):

  • OS: Windows 10 (64-bit)
  • procesor: Intel® Core Intel Core i7-8700K lub AMD Ryzen™ 2700X
  • RAM: 16 GB
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce® RTX 2060 lub AMD Radeon™ RX 5700 XT
  • dysk: SSD z 90 GB
  • Internet: Stałe połączenie kablowe

Zalecana konfiguracja sprzętowa do UHD/4K (2160p, ultra, 60 FPS):

  • OS: Windows 10 (64-bit)
  • procesor: Intel® Core i7-8700K lub AMD Ryzen™ 7 2700X
  • RAM: 32 GB
  • karta graficzna: NVIDIA GeForce® RTX 3080 lub AMD Radeon RX 6900 XT
  • dysk: SSD z 90 GB
  • Internet: Stałe połączenie kablowe

Minimalna konfiguracja wskazana przez twórców to w zasadzie średniej klasy komputer sprzed blisko 15 lat… Oznacza to, że do odpalenia gry wystarczy obecnie nawet biurowy laptop, a co za tym idzie pogramy bez problemu również na konsolach, takich jak Steam Deck lub ASUS Ally. To bardzo słuszne podejście w przypadku gry, która ma za zadanie trafić do jak największego grona odbiorców.

Diablo 4 - ustawienia 1Diablo 4 - ustawienia 2Diablo 4 - ustawienia 3Diablo 4 - ustawienia 4

Wymagania zalecane do grania w 4K w najwyższych detalach są już nieco wyższe, ale w zasadzie odpowiadają sprzętowi z obecnie średniej półki, co nie jest częstym widokiem pośród tegorocznych premier… Uzasadnienie takiej sytuacji odnajdziemy, jak tylko ujrzymy Diablo 4 w takich najwyższych ustawieniach – zobaczcie zresztą sami.

Porównanie ustawień graficznych - podziemia:

O ile najwyższe ustawienia wyglądają jeszcze całkiem w porządku (choć stanowczo nie jest to poziom „next gen”, czyli obecnej generacji konsol/PC), tak ustawienia średnie i niskie już mocno męczą wzrok. Z jednej strony to dobrze, że gra pozwala bardzo obniżyć jakość oprawy, aby utrzymać wysoką płynność animacji nawet na starszym sprzęcie, ale z drugiej strony odnosimy wrażenie, że te 15 lat temu gry wyglądały lepiej i działały lepiej na tych, wtedy świeżych, podzespołach.

Porównanie ustawień graficznych - powierzchnia:

To, czego zdjęcia nie oddają, to praca cieni oraz efektów cząsteczkowych. W obu przypadkach nawet najniższe ustawienia wyglądają całkiem dobrze. W zasadzie przyczepić się możemy tylko do leniwego podejścia twórców do zarządzania pamięcią graficzną. Ustawienia niskie zostały stworzone z myślą o układach zintegrowanych i kartach z pamięcią poniżej 4 GB vRAM, podczas gdy ustawienia średnie to optymalny wybór dla kart właśnie z 4 GB pamięci graficznej. Niby dobrze, bo to nadal popularny rozmiar bufora ramki, ale jednak to, co widzimy na ekranie, dalekie jest od tego, na co pozwalały takie karty jeszcze 10 lat temu, kiedy były u szczytu swojej popularności. Zwyczajnie nie są to tekstury specjalnie przygotowane pod taką pamięć, tylko proceduralnie przeskalowane, co oznacza znaczną utratę na ich jakości. Po Blizzard spodziewaliśmy się więcej.

Galeria z porównaniem ustawień graficznych

Diablo 4 - detale 1 ultraDiablo 4 - detale 1 wysokieDiablo 4 - detale 1 średnieDiablo 4 - detale 1 niskie

Diablo 4 - detale 2 ultraDiablo 4 - detale 2 wysokieDiablo 4 - detale 2 średnieDiablo 4 - detale 2 niskie

Nasza platforma testowa:

Sterowniki, z których korzystaliśmy, to GeForce Game Ready 531.98 w przypadku kart z GPU NVIDII oraz najnowszy w tym momencie dostępny sterownik dla Radeonów (Adrenaline 23.5.2 dla wszystkich kart poza RX 7600 - w jej przypadku sterownik był w wersji 23.5.1) i ARCów (101.4382). System Windows 11 użyty w czasie testów to build 22H2 i wszystkie testy wykonywaliśmy z aktywnym Resizable BAR – niemal każda płyta główna z PCI-E 3.0 (lub nowszym) oferuje wsparcie dla tej funkcji.

Jaka karta graficzna do Diablo 4 – test wydajności

Miejsce testowe dla kart graficznych wybraliśmy w jednej z lokacji pierwszego aktu – Highland Wilds (Scosglen). Podczas analizy wydajności sprawdziliśmy jeszcze instancje na terenach Fractured Peaks oraz Dry Stepps, ale te okazały się być znacznie bardziej łaskawe dla sprzętu. Mimo iż główna mapa nie jest generowana proceduralnie, to nie mogliśmy wykonać powtarzalnego testu w czasie walki. Co ciekawe jednak, okazało się, że nawet na słabszym sprzęcie FPS podczas intensywnych potyczek nie spada znacząco. Poniższe wyniki możecie zatem traktować jako tylko minimalnie zawyżone względem „najgorszego przypadku”.

Diablo 4 - 1080p, ustawienia Niskie
[FPS], więcej=lepiej

NVIDIA GeForce RTX 3060
ASUS Dual OC
207
151
AMD Radeon RX 7600
Ref. AMD
191
159
AMD Radeon RX 6600
MSI MECH 2X
179
145
Intel ARC A750
Intel ref.
178
132
AMD Radeon RX 5700
ASUS TUF OC
170
135
NVIDIA GeForce RTX 3050
Gigabyte Eagle
147
111
NVIDIA GeForce GTX 1070
MSI Ventus
140
106
NVIDIA GeForce GTX 970
ASUS STRIX
93
76
Legenda// średni FPS
// 1% Low FPS

Diablo 4 - 1080p, ustawienia Średnie
[FPS], więcej=lepiej

NVIDIA GeForce RTX 3060
ASUS Dual OC
168
134
AMD Radeon RX 7600
Ref. AMD
163
135
Intel ARC A750
Intel ref.
161
121
AMD Radeon RX 6600
MSI MECH 2X
150
125
AMD Radeon RX 5700
ASUS TUF OC
142
118
NVIDIA GeForce RTX 3050
Gigabyte Eagle
119
98
NVIDIA GeForce GTX 1070
MSI Ventus
119
99
NVIDIA GeForce GTX 970
ASUS STRIX
74
65
Legenda// średni FPS
// 1% Low FPS

Ustawienia najniższe szczęśliwie nie będą konieczne nawet w przypadku tak starej karty, jak GTX 970. Choć to jedyna z testowanych przez nas kart, która nie pozwoli wykorzystać w pełni potencjału monitorów z odświeżaniem 144 Hz. Na ustawieniach średnich nadal mamy spory nadmiar FPS i na nowych kartach z niskiego segmentu (jak RTX 3050 lub RX 6600) zagramy bez najmniejszego problemu. W praktyce oznacza to, że zagrają również posiadacze laptopów ze zintegrowanymi układami graficznymi.

Diablo 4 - 1080p, ustawienia Wysokie
[FPS], więcej=lepiej

NVIDIA GeForce RTX 3080
MSI Suprim X
286
206
AMD Radeon RX 6800 XT
Ref. AMD
245
142
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti
Nvidia Founders Edition
185
142
Intel ARC A750
Intel ref.
140
114
AMD Radeon RX 7600
Ref. AMD
137
115
NVIDIA GeForce RTX 3060
ASUS Dual OC
136
113
AMD Radeon RX 6600
MSI MECH 2X
124
104
AMD Radeon RX 5700
ASUS TUF OC
123
104
NVIDIA GeForce RTX 3050
Gigabyte Eagle
96
81
NVIDIA GeForce GTX 1070
MSI Ventus
96
80
NVIDIA GeForce GTX 970
ASUS STRIX
58
50
Legenda// średni FPS
// 1% Low FPS

Zwykle najbardziej rozsądne ustawienia w każdej grze, czyli te „prawie najwyższe”, w przypadku Diablo 4 okazują się nadal bardzo dobrze działać na kartach za 1000 zł, a kartom ze średniego segmentu zdarza się już dobijać do wewnętrznego limitu FPS (równo 400 FPS). W rozdzielczości FHD karta za 2500 zł pozwoli wykorzystać potencjał monitora z odświeżaniem 240 Hz, co jest raczej górną granicą zdrowego rozsądku dla tego typu gry.

Diablo 4 - 1080p, ustawienia Ultra
[FPS], więcej=lepiej

NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti
[DLSS FG]
Gigabyte Gaming X
301
239
AMD Radeon RX 7900 XT
Ref. AMD
278
218
NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti
Gigabyte Gaming OC
265
206
NVIDIA GeForce RTX 3080
MSI Suprim X
245
177
AMD Radeon RX 6800 XT
Ref. AMD
210
172
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti
[DLSS FG]
NVIDIA Founders Edition
206
172
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti
Nvidia Founders Edition
155
126
Intel ARC A750
Intel ref.
122
100
AMD Radeon RX 7600
Ref. AMD
117
97
NVIDIA GeForce RTX 3060
ASUS Dual OC
111
93
AMD Radeon RX 6600
MSI MECH 2X
103
88
AMD Radeon RX 5700
ASUS TUF OC
103
87
NVIDIA GeForce GTX 1070
MSI Ventus
82
69
NVIDIA GeForce RTX 3050
Gigabyte Eagle
78
67
NVIDIA GeForce GTX 970
ASUS STRIX
49
42
Legenda// średni FPS
// 1% Low FPS

Najwyższe ustawienia względem wysokich obniżają FPS o około 10-20% - najbardziej dotkliwie ten przeskok odczują posiadacze kart z 4 GB vRAM. Dla ustawień ultra stanowczo potrzebna jest już karta z 6-8 GB pamięci graficznej. Niemniej, jeżeli ten warunek spełnimy, to w FHD nadal bez problemu pogramy nawet na leciwym już GTX 1070!

Diablo 4 - 1440p, ustawienia Ultra
[FPS], więcej=lepiej

NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti
[DLSS FG]
Gigabyte Gaming X
224
187
AMD Radeon RX 7900 XT
Ref. AMD
201
160
NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti
Gigabyte Gaming OC
185
145
NVIDIA GeForce RTX 3080
MSI Suprim X
174
134
AMD Radeon RX 6800 XT
Ref. AMD
151
117
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti
[DLSS FG]
NVIDIA Founders Edition
137
117
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti
Nvidia Founders Edition
103
72
NVIDIA GeForce RTX 3060
ASUS Dual OC
78
68
Intel ARC A750
Intel ref.
77
63
AMD Radeon RX 7600
Ref. AMD
76
66
AMD Radeon RX 5700
ASUS TUF OC
72
63
AMD Radeon RX 6600
MSI MECH 2X
65
58
NVIDIA GeForce GTX 1070
MSI Ventus
56
48
NVIDIA GeForce RTX 3050
Gigabyte Eagle
54
37
NVIDIA GeForce GTX 970
ASUS STRIX
30
18
Legenda// średni FPS
// 1% Low FPS

Podbicie rozdzielczości do 2560x1440 px sprawia, że GTX 970 w końcu się poddaje, a GTX 1070 i RTX 3050 już są w rejonie „potencjalnych problemów z płynnością”. Pierwsza karta, która w naszych testach zaoferowała średnio ponad 100 FPS, to niesławny RTX 4060 Ti. W jej przypadku możemy wynik poprawić jeszcze o 35%, aktywując DLSS 3. Podobnie wycenione RTX 4070 Ti oraz RX 7900 XT oferują średnio ponad 200 FPS, przy czym karta NVIDII osiąga to tylko z pomocą DLSS 3 Frame Generation.

Diablo 4 - 2160p, ustawienia Ultra
[FPS], więcej=lepiej

NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti
[DLSS FG]
Gigabyte Gaming X
119
105
AMD Radeon RX 7900 XT
Ref. AMD
105
90
NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti
Gigabyte Gaming OC
97
81
NVIDIA GeForce RTX 3080
MSI Suprim X
94
79
AMD Radeon RX 6800 XT
Ref. AMD
82
62
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti
[DLSS FG]
NVIDIA Founders Edition
70
62
NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti
Nvidia Founders Edition
55
40
Intel ARC A750
Intel ref.
43
37
NVIDIA GeForce RTX 3060
ASUS Dual OC
42
37
AMD Radeon RX 7600
Ref. AMD
39
28
AMD Radeon RX 5700
ASUS TUF OC
38
34
AMD Radeon RX 6600
MSI MECH 2X
32
28
NVIDIA GeForce RTX 3050
Gigabyte Eagle
29
26
NVIDIA GeForce GTX 1070
MSI Ventus
28
23
NVIDIA GeForce GTX 970
ASUS STRIX
16
10
Legenda//  średni FPS
// 1% Low FPS

W najwyższej testowanej przez nas rozdzielczości dopiero RTX 3060 (12 GB) i RX 7600 pozwalają na płynną rozgrywkę (ponad 60 FPS) – co w sumie jest na swój sposób nadzwyczaj dobrą optymalizacją. Ogólnie Diablo 4 ma na tyle niskie wymagania, że nawet nie widzieliśmy sensu testowania kart szybszych od RTX 4070 Ti i RX 7900 XT – obie te karty oferują średnio ponad 100 FPS (karta NVIDII z pomocą Frame Generation). Na koniec jeszcze jedna mała ciekawostka - Diablo 4 obsługuje rozdzielczości ultrapanoramiczne, aż do proporcji 3:1. Oznacza to, że na monitorach 32:9 będziemy mieć drobne czarne paski po bokach (rozdzielczość 4320x1440). Oczywiście przerywniki filmowe są w klasycznym 16:9.

Diablo wspiera wszystkie techniki upscalingu

Gdyby jednak zależało Wam na wykorzystaniu 240 Hz odświeżania, jaki oferują najdroższe monitory 4K, to poratować się można upscalingiem. Diablo 4 w tej kwestii może uchodzić za wzór do naśladowania. Poza wspomnianym już DLSS 3 dostępne mamy również FSR 2 oraz XeSS dla kart graficznych Intel. Jakość działania skalerów jest niemal identyczna i w każdym przypadku bardzo dobra. Największy zysk wydajności bez widocznego obniżenia jakości obrazu oferuje DLSS, ale nie jest to różnica względem FSR/XeSS przekraczająca 5% FPS. Ogólnie działanie tych funkcji w Diablo 4 oceniamy bardzo dobrze i śmiało można z tych funkcji korzystać nawet w FHD (z czego ucieszą się posiadacze sprzętu bez dedykowanej karty graficznej).

Porównanie ustawień DLSS/DLAA:

Galeria z porównaniem DLSS/DLAA

Diablo 4 - Natywne 1440pDiablo 4 - DLAADiablo 4 - DLSS Q

Diablo 4 - DLSS  BDiablo 4 - DLSS PDiablo 4 - DLSS UP

Jaki procesor do Diablo 4?

Skoro karta graficzna nie jest dla Diablo problemem, to może w takim razie procesor nas ograniczy? Otóż też niespecjalnie. Owszem – do grania e-sportowego przy 300 FPS stanowczo potrzeba procesora na tyle świeżego, aby jeszcze był w sprzedaży. Ale też nie musi to być Core i9, ani Ryzen 9.

Test procesorów w najwyższych ustawieniach
RX 7900 XT, 1920x1080 px, więcej = lepiej

Intel Core i9-12900KS 278
218
Intel Core i7-12700K 278
217
Intel Core i5-12600K 277
215
Intel Core i3-12100F 269
214
Intel Core i5-12400F 268
215
Intel Core i5-8400 204
122
Intel Core i5-4690 161
78
Legenda: średni FPS
1% low FPS

Patrząc na wyniki najsłabszego modelu, jaki testowaliśmy (Core i5 z 4. generacji), można zakładać, że faktycznie obecność legendarnego i5-2500K w wymaganiach minimalnych jest uzasadniona – pamiętajcie, że testy robiliśmy w miejscu, w którym nie było innych graczy, a to może znacząco obciążyć procesor. Ogólnie takie rozsądne minimum do przyjemnej rozgrywki to jednak sześć wątków, zatem nawet stary Core i7 z ośmioma wątkami (oraz analogicznie nowe Core i3) zapewni już wystarczający zapas mocy nawet dla kart ze średniego segmentu. A co jeżeli gramy w 4K? Tutaj procesor ma jeszcze mniejsze znaczenie, chyba że faktycznie doposażymy się w RTX 4090.

Test procesorów w najwyższych ustawieniach
RX 7900 XT, 3840x2160 px, więcej = lepiej

Intel Core i9-12900KS 105
90
Intel Core i7-12700K 105
90
Intel Core i5-12600K 105
90
Intel Core i5-12400F 105
90
Intel Core i3-12100F 104
90
Intel Core i5-8400 103
76
Intel Core i5-4690 101
66
Legenda: średni FPS
1% low FPS

Ostatni aspekt, który może mieć znaczenie, to pojemność pamięci systemowej. Wymagania minimalne wskazują 8 GB RAM, co w naszym odczuciu jest jednak zbyt małą wartością do prawdziwie komfortowego grania i widać, że gra chciałaby ciut więcej – a przypominamy, że testy prowadzimy na całkowicie czystym systemie operacyjnym, bez niczego działającego w tle. Z drugiej strony między 16 GB a 32 GB, oraz tym bardziej 64 GB, różnic nie ma już żadnych.

Test RAM (DDR5) w najwyższych ustawieniach
RX 7900 XT, 3840x2160 px, więcej = lepiej

64 GB (4x 16 GB) 105
90
32 GB (2x 16 GB) 105
90
16 GB (2x 8 GB) 105
90
8 GB (1x 8 GB) 103
 53
Legenda: średni FPS
1% low FPS

Jaki komputer do Diablo 4?

Jakie są zatem wnioski? Diablo 4 to bardzo dobrze zoptymalizowana gra, która działa dobrze nawet na bardzo starym sprzęcie. Niestety, posiadacze kart z 4 GB pamięci graficznej będą musieli wybierać między grą bez mikroprzycięć a grą z wyraźnymi teksturami/modelami – tutaj przeskok w jakości jest ogromny. Nie ma też co przesadnie nad Blizzard się rozpływać, jako że graficznie/technologicznie Diablo 4 żadną miarą nie jest grą „obecnej generacji” – nie uświadczymy tu żadnej formy śledzenia promieni, a ekrany ładowania (wynikające głównie z potrzeby proceduralnego wygenerowania lokacji, do której wchodzimy) potrafią mocno wytrącić z rytmu gry.

Diablo 4 - Lilit

Nie oznacza to, że gra jest brzydka – w tej kwestii stanowczo broni się projektem artystycznym i ogólnym klimatem (potęgowanym, jak zwykle, przez świetny podkład dźwiękowy) – ale tutaj już za bardzo wchodzimy w terytorium recenzji, którą przecież popełnił Maciej i do której serdecznie zapraszamy. Wróćmy jednak jeszcze na chwilę do kwestii technicznych – skoro wymagania sprzętowe nie są wysokie, to czy możemy śmiało polecić każdemu granie w najnowsze Diablo? Otóż nie.

Diablo 4 - Lilit

Pamiętajmy, że to gra online (tylko i wyłącznie), która miejscami przypomina nawet bardziej klasyczne MMO niż stare dobre Diablo 2 online. Finalnym bosem dla gry nie będzie w takim układzie Wasza karta graficzna, ani procesor, tylko stabilność i przepustowość Waszego łącza z Internetem. A nawet jeżeli te macie wyśmienite, to nadal nic nie uchroni Was przed przeciążeniem serwerów Blizzarda. Grę testowaliśmy na „zwykłym” światłowodzie (300/300 Mbps) i przez większość czasu było w porządku, ale jednak zdarzały się sytuacje, w których to serwer gry na 1-2s przestawał odpowiadać, co potencjalnie może doprowadzić do śmierci naszej postaci w grze. Takie podejście do rozgrywki nadaje dodatkowej głębi graniu w trybie Hardcore (w którym śmierć postaci jest zawsze ostateczna)…

  • Ocena optymalizacji GPU:
    • 4.8 / (jedyny problem to niskiej jakości tekstury na kartach z <4 GB vRAM)
  • Ocena optymalizacji CPU:
    • 5.0 / (ważne, aby było chociaż 6 wątków)
  • Ocena optymalizacji RAM:
    • 4.5 / (8 GB miejscami nie starcza)

Grę Diablo 4 na potrzeby niniejszego testu otrzymaliśmy bezpłatnie od firmy NVIDIA.

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    xardas228
    5
    Nie wspomnieliście o Vram leak który dotyka patrząc na forum blizzarda tysiące użytkowników, przy teksturach wysokich i 8GB VRAM gra nie potrafi czyścić poprawnie pamięci karty graficznej i powoduje freeze całego komputera, na średnich kilkunastosekundowe przycinki, więc tą bardzo dobrą optymalizację to może zobaczymy za kilka miesięcy.
    • avatar
      weteran2000
      2
      wszystkie gry optymalizują dla konsol gier video potem konwertują przeportowują dla komputerów dlatego zwiększają wymagania sprzętowe dla komputerów bo kontrola państwowa przymyka oko na oszustwa
      • avatar
        weteran2000
        2
        radeon hd 2900 xt albo geforce 8800 gtx windows vista to muszą być minimalne wymagania sprzętowe dla większości nowych gier komputerowych w rozdzielczości full hd 1920x1200
        • avatar
          weteran2000
          2
          stare gry komputerowe wymagają directx 8.1 directx 9 dlatego karty graficzne geforce 6800 ultra radeon x1900 xtx spełniają maksymalne wymagania
          • avatar
            J.B FIN
            1
            Dajcie sobie spokoj z performance. Chcesz pograc na maxa to musisz miec b.dobre CPU, DDR5, 4090. Ta gra pozera wszystko. Moja ada4090 ma wyzarte 18 Giga Vram.
            Trzeba wylaczyc DLSS rowniez, strasznie rozmywa tekstury I detale
            • avatar
              Alain_De_Loin
              1
              J.B FIN, pomarzyłeś już sobie? Dobrze ci się zrobiło?
              4070, 64Gb ddr4 3200, i513600 i działa na absolutnym Max w 2K 60Hz, bez przycięć, bez przecieków i innych ścieków. Tak ze skończcie z tym mazgajstwem, co ciekawe na becie tez nie mailem F/X o jakich piszecie. Wracając do artykuliku z bożej laski, to zdaje się o wymaganiach już wiedzieliśmy z miesiąc przed premiera nawet bety, więc tytuł jak zwykle na poziomie "Skandali" z cyklu koszulka uratowała jej zycie.
              • avatar
                antytalent
                1
                Ameryki nie odkryłeś redaktorku. To jest gra jak diablo immortal, musi mieć niskie wymagania by przyciągnąć jak najwięcej naiwnych ludzi którzy wydadzą pieniądze na nikomu niepotrzebne skórki i inne badziewie. Na tym ten interes polega. Wysokie wymagania ograniczą krąg graczy a tym samym dopływ łatwej forsy. To jest to twoje nowe "diablo".
                • avatar
                  pawluto
                  1
                  Najlepsze jest to - "Stałe połączenie kablowe" :))
                  Czyli na LTE nie zagram ??? Skąd gra będzie wiedziała czy mam łącze po kablu czy gsm ? :)
                  • avatar
                    Adames
                    0
                    Czyżby Jensen zabronił powiedzieć, że w tej grze DLSS 3 FG niespecjalnie robi cokolwiek poza wprowadzaniem artefaktów i zwiększonego laga?

                    Do tabelek wsadzono na siłę FG, potem w tekście wspominacie jak cudownie działa DLSS, XeSS, i FSR, nie dając nawet drobnej namiastki, jakich przyrostów wydajności można się spodziewać. Podejrzewam, że wyniki są tak zadziwiająco dobre, że zabroniono wam ich publikacji -.-". Zwykły DLSS 2.0 Quality tu daje daje ~40% FPS (3060Ti w 4k) nie wprowadzając FG laga, co sprawia że kupno RTX 40xx dla +20% FPS (wasz test, 4070Ti, 4K) i dodatkowego lagg, staje się bezsensowne.

                    Brawo Bęczmark.