Karty graficzne

Test kart graficznych w Cyberpunk 2077 - jak wypadają nowe modele GeForce i Radeon?

z dnia
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
70 komentarzy Dyskutuj z nami

Cyberpunk 2077 to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier ostatnich lat. Jeżeli chcecie pograć w PC-tową wersję, warto wyposażyć się w mocną kartę graficzną – pierwsze testy wydajności nie wyglądają zbyt optymistycznie.

Choć do premiery Cyberpunk 2077 pozostały jeszcze dwa dni, to w sieci już pojawiły się pierwsze recenzje. Redakcja Tom’s Hardware podeszła jednak do tematu w inny sposób, bo postanowiła przeprowadzić testy wydajności kart graficznych. Czego możemy się spodziewać?

Cyberpunk 2077 - wydajność kart graficznych

Na samym wstępie warto zaznaczyć, że to wstępne testy, które nie oddają realnego obrazu możliwości sprzętu. W dniu premiery spodziewamy się dużej poprawki do gry oraz nowych sterowników graficznych, więc wydajność może jeszcze zostać zoptymalizowana.

Redakcja przeprowadziła pomiary dla rozdzielczości 1080p, 1440p i 4K w ustawieniach Medium i Ultra. W przypadku modeli GeForce RTX zbadano też osiągi z ray tracingiem i włączeniu DLSS (w czterech ustawieniach: Performance, Balanced, Quality i Ultra-Performance). Zainteresowanych szczegółami odsyłamy do artykułu na Tom's Hardware.

Cyberpunk 2077 - wydajność w 1080p Medium

Cyberpunk 2077 - wydajność w 1440p Medium

Cyberpunk 2077 - wydajność w 4K Medium

Przy średnich ustawieniach wymagania są dosyć spore – do rozdzielczości 1080p konieczna jest karta pokroju Radeona RX 5600 XT lub GeForce RTX 2060. Jeżeli planujecie rozgrywkę w wyższej rozdzielczości, warto zaopatrzyć się w GeForce RTX 3060 Ti/Radeona RX 6800 (1440p) lub nawet GeForce RTX 3080 (4K).

Cyberpunk 2077 - wydajność w 1080p Ultra

Cyberpunk 2077 - wydajność w 1440p Ultra

Cyberpunk 2077 - wydajność w 4K Ultra

Dużo gorzej wygląda sytuacja w ustawieniach Ultra. Do rozdzielczości 1080p trzeba zaopatrzyć się w kartę pokroju GeForce RTX 2070 lub Radeon RX 5700 XT. W 1440p w grę wchodzą właściwie tylko topowe modele – GeForce RTX 3080 i Radeon RX 6800 XT. W 4K żadna współczesna karta graficzna nie zapewnia stabilnych 60 klatek na sekundę (!).

Cyberpunk 2077 - wydajność z ray tracing 1080p

Cyberpunk 2077 - wydajność z ray tracing 1440p

Cyberpunk 2077 - wydajność z ray tracing 4K

W przypadku kart Nvidii można zdecydować się na włączenie ray tracingu i DLSS. Nie obejdzie się jednak bez topowych kart graficznych z nowej generacji Ampere – do rozdzielczości 1080p wystarczy GeForce RTX 3070, ale do 1440p i 4K koniecznie musi być to GeForce RTX 3080 lub GeForce RTX 3090 (przy czym lepiej posiłkować się ustawieniem DLSS w trybie Performance lub Balanced).

Umówmy się, już wymagania sugerowały, że do grania w Cyberpunka konieczny będzie porządny komputer. Wygląda jednak na to, że Cyberpunk 2077 na ten moment nie należy do najlepiej zoptymalizowanych tytułów (przynajmniej jeżeli chodzi o wersję na PC-ty). Mamy nadzieję, że programiści nie pozostawią graczy i w niedługim czasie zoptymalizują działanie gry.

Źródło: Tom’s Hardware

Zobacz więcej o Cyberpunk 2077:

marketplace

Komentarze

70
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    soulburner
    CD Projekt poinformował recenzentów, że użyty w tej kopii DRM wpływa znacznie na wydajność i żeby nie publikować testów przed premierą. Wersja "dla ludzi" będzie pozbawiona tego zabezpieczenia. Jako, że gra nie była optymalizowana, by korzystać z Denuvo efektywnie, można się spodziewać, że słupki nieco się wydłużą. Może 1060 i 570 nie dostaną nagle kopa i 60 klatek, ale można się spodziewać, że słupki się nieco wydłużą. Źródło: https://twitter.com/GamersNexus/status/1336066826233651202
    29
  • avatar
    czorcik696
    Niby człowiek wiedzioł, a jednak się łudził ;)
    12
  • avatar
    MarcinNS
    Słabe testy, pominięto praktycznie serie 20, sprawdzili na najslabszej 2060 :( A gdzie reszta? Już się nie liczy?
  • avatar
    energysnakePL
    Zarzyna jak onegdaj Kryzys :]
  • avatar
    Kapitan Nocz
    no i dobrze, niech nie optymalizują ja jestem za żeby karty w końcu w standardzie zaczynały się od 16GB :) Niektórzy tu nie grają a potrzebują dużej ilości ram na karcie.
  • avatar
    marcin2468
    Dlaczego nie podaliście że testy były robione na wersji z denuvo oraz bez patcha 0 day?
    W wersji finalnej może być lepiej lub gorzej.
  • avatar
    deseczka
    A ja będę grał na 1660Ti, przynajmniej mam taką nadzieję :-P
  • avatar
    Warmonger
    A to sobie podaruję, do kolejnej generacji :P
  • avatar
    marshall84ck
    Te dane sie nijak mają do tych podawanych pare tyg temu przez cdpr - tam wymagania były smiesznie niskie. No nic, wyjdzie w praniu - sterownik pod cp2077 juz do pobrania ?
  • avatar
    buba7
    Czy tylko ja nie widzę w testach RTX 3070?
  • avatar
    Paciorkowiec
    Pamiętajmy że to polski produkt - w sensie CP2077. Kompa mam do pracy ale gra pójdzie, na nic nie będę czekał. A no i gra tylko w wersji pudełkowej - do kolekcji ;)
  • avatar
    kyenphoenix
    Tego się nie spodziewałem, skok wydajności sprzętu niby ogromny, ale to nadal za mało by uciągnąć grę w 4K przy większej ilości klatek.
  • avatar
    Mariozaur
    Póki wszyscy nie przesiądą się na 4K to dla tej rozdzielczości karty będą dalej kosztować krocie. Przecież gdyby robili karty tylko pod 4K, to każda słaba karta by śmigała w FHD...
  • avatar
    TEST0VIRON
    No i elegancko - CDP Red wprowadza nowy Pctowy standard - 30FPS :D.

    1060 6GB do 30fps w medium, który wygląda gorzej niż na konsolach. Widać, że grę robili partacze. Wystarczy porównać do GTA, które chodzi na integrze i ma 10x bardziej skomplikowany świat i mechanikę.
  • avatar
    piterk2006
    Oby 1070 chociaż 60 fpsów robiła bo te 40 dla 1060 na medium to chyba jakiś żart.
    -1
  • avatar
    SoulRak3r
    Zachowajcie spokój! Tylko bez paniki!! AAAAAA !!!!
    -1
  • avatar
    CrisPL
    Czyli ja ze swoją kartą tylko medium smutne.
    -1
  • avatar
    piotreeeek
    Kolejna gra która na PC roznosi graficznie wszystkie niebieskie exy w strzepy.
    -1
  • avatar
    zygarek
    Te testy wygladaja, jakby je jakies dziecko w przedszkolu robilo... 1080p na medium roznica miedzy 3090 a 3060ti 2fpsy??? A w ultra juz prawie 30fps?
    -1
  • avatar
    POSTMAN
    Niech ktoś sprawdzi I5 4690K i GTX 970 czy jest sens kupować grę?
    -3
  • avatar
    bIebIebleble
    Radeony z włączonym Raytracingiem nie oferują wystarczającej płynności do grania.
    -3
  • avatar
    youkai20
    Optymalizacja Cyberpunka jest, jednym słowem, okropna. Mam RX 5700 i i5 9600k i wygląda na to, że gdybym miał tę grę, niemiałbym w Full HD nawet 50 kl/s. Na średnich detalach (skoro nawet wersja XT to raptem 53 klatki...). Wręcz żałosne. Po prostu żałosne...
    -3
  • avatar
    Marcin5611
    No cóż miałem nadzieję że program swoim lapku i5 10300h +rtx2060, z jakimś medium + tekstury high/ultra, ale jak testy się potwierdzą po pierwszej ławce, to trzeba będzie kupić na Series X, bo pewnie będzie lepiej działać i wyglądać... tylko to sterowanie na padzie...

    Ps. Ktoś widział info. Czy cyberpunk będzie obsługiwać mysz i klawiaturę na xbox?:)
    -4
  • avatar
    ciomasta
    O kurka , faktycznie strasznie słaba optymalizacja , liczyłem na 140 FPS na ultra z RT z kartą 3080 a tu ledwo 70fps lol . Tyle kasy na kartę i graj w 60 FPS . WTF ..... Cdp mógł jeszcze raz przesunąć premierę bo słabo to wygląda .
    -7
  • avatar
    wolak
    I dlatego PS5 za 2200 złotych jest rozsądną ceną za granie
    -7
  • avatar
    mgkiler
    A ile z RayTracingiem, ale bez DLSS?

    20fps?
    10fps?
  • avatar
    Marucins
    BUGpunk 2077 może i będzie zarzynaczem. Do czasu aż ogarną latrynę dla nowej generacji konsol. Wtedy magicznie zacznie to lepiej chodzić - bo i na konsolach musi również jakoś to wyglądać.

    Ale wracając na chwilę do samych słupków. Po kiego CH. na siłę lobbują te G. DLSS. Ten cholerny pogarszacz natywnych ustawień gry? Nie po to ustawia się takie a nie inne opcje aby teraz lecieć w dół i sztucznie "kolorować" aby to jakoś wyglądało. Niech pokazują realną wydajność w Ray Tracingu!
  • avatar
    hovzi
    GeForce NOW i po problemie
  • avatar
    entman87
    To są żarty , 3080 OC wersja , 2k rozdzielczość, max detale ,RT Ultra-High z DLSS na Q , 45-60 FPS , Bez DLSS 30-35 FPS . CO TO JEST ???????:? BUG PUNK 2077 wylądował. Dodam że ograniczenie detali do LOW wszystko ,daje nam 60-70 FPS bez DLSS , Leżę i płaczę . Wstyd
  • avatar
    szymcio30
    Nie ma sie co czarować bo wiele się nie zmieniło po premierze. 4K z RT to w tej chwili można zapomnieć. Nawet moja RTX 3080 z DLSS wydajność notuje spadki poniżej 50 fps. Co gorsza DLSS wydajność i ultra wydajność wyraźnie pogarszają obraz. Nawet bez RT w natywnym 4K jest co najwyżej 40fps!!. Szereg błędów graficznych, animacji i choć pomimo tego gra wciąga to aż żal patrzeć na te wszędobylskie niedoróbki.