Karty graficzne

Jak dziś działa technologia AMD Dual Graphics?

z dnia 2016-03-15
Marcin Jaskólski | Redaktor serwisu benchmark.pl
10 komentarzy Dyskutuj z nami

Technologia łączenia zewnętrznych i zintegrowanych grafik może dzięki DirectX 12 przeżyć prawdziwy renesans. Jak rozwiązanie AMD działa na dziś dzień?

Dual Graphics to rozwiązanie firmy AMD, które pozwala połączyć moc zintegrowanej z APU grafiki z zewnętrzną kartą graficzną. Dotychczas, przy użyciu bibliotek DirectX 11 działało - i działa - to różnie.

Na naszych łamach testowaliśmy już tę technologię. Wówczas na cztery przetestowane przez nas gry, aż trzy działały prawidłowo. Dobrze działały Watch Dogs, Hitman Absolution i Tomb Raider. Dual Graphics źle działała z grą Thief. W międzyczasie sprawdziliśmy również Dragon Age: Inkwizycja oraz Wiedźmin 3, gdzie stwierdziliśmy okazjonalne problemy z migotaniem tekstur. Jak to wygląda na dziś dzień? Oto kilka przetestowanych przez nas gier:

Battefront (Star Wars)

Technologia AMD Dual Graphics działa bez zarzutu. Niestety, to wyjątek na liście sprawdzonych przez nas produkcji.

Far Cry: Primal

Gra z technologią Dual Graphics działa fatalnie (migotanie całego ekranu). Testowane na wersji 1.1.2 gry oraz sterownikach 16.3 hotfix - być może kolejne poprawki do gry zmienią sytuację.

Fallout 4

Gra nie uruchamia się z włączoną technologią Dual Graphics (wyskakuje do pulpitu).

Gears of War: Ultimate Edition (DirectX 12)

Gra nie ma (ponoć jeszcze) wsparcia dla wielu układów graficznych.

Rise Of The Tomb Raider (DirectX 11)

Gra działa z technologią AMD Dual Graphics bez widocznych mankamentów, ale od czasu do czasu wyrzuca nas do pulpitu. Technologia nie działa przy użyciu DirectX 12.

Tom Clancy's The Division

Gra działa z technologią Dual Graphics, ale wyświetlany obraz nie zyskuje widocznie na płynności, a w dodatku występuje problem z migotaniem tekstur i efektów cząsteczkowych (identyczny problem pojawia się przy obsłudze CrossFireX).

Wykorzystanie DirectX 12 może sprawić, że łączenie mocy obliczeniowych iGPU i dGPU w końcu zacznie mieć sens. Jednak jak na razie nawet beta Ashes Of Singularity pomimo, że potrafi łączyć moc zewnętrznych kart GeForce i Radeon, nie potrafi poprawnie obsłużyć zintegrowanej i zewnętrznej grafiki.

Źródło: informacja własna

marketplace

Komentarze

10
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mam płytę na z68 ( czyli sławne lucid virtu ), korzystanie z igpu + GPU ma sens tylko przy słabych kartach graficznych.
    łączenie nawet kart z średniej półki już praktycznie nic nie da oprócz podniesienia temp CPU.
    Oczywiście teraz zintegrowane grafiki mają większą moc niż podkręcone GPU w moim 2600k, ale balans nadal pozostaje, bo GPU także poszły w górę.
    Zaloguj się
  • avatar
    kolejny artykuł z zepsutą ankietą. a gdzie "wolę Vulcana" ?
  • avatar
    ogólnie to uważam ze pro... graficzne zintegrowane to jakas pomyłka i moga co najwyzej pozamiatac po karcie pokroju gtx 970 lub cos tedy bo po co taka karte wspomagac
    Zaloguj się
  • avatar
    raczej tytul powinien byc: Jak dzisiaj nie dziala ....